י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבנות מזהירה: אל תקנו קוקה קולה פלסטינית

קוקה-קולה 'אחמד'? אל תקנו • ראש אגף הכשרות ברבנות הראשית הופתע לגלות בקבוקי 'קוקה-קולה' פלסטינית נמכרים במרכול חרדי ופרסם אזהרה: המוצר אינו תחת השגחה

צילום: עוזי ברק
צילום: עוזי ברק

הרבנות הראשית שיגרה השבוע הודעת אזהרה מפני רכישת קוקה קולה המיוצרת בכפר ביתונאי, על יד ירושלים. "המוצר נמכר במחיר מוזל ויצר בלבול בקרב האוכלוסייה, הואיל והמותג ידוע ככשר בארץ".

לפני תקופה קצרה, הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל הופתע לראות את המוצר נמכר בסופרמרקט ירושלמי שמשרת גם את הציבור החרדי. הוא רכש את המוצר וביקש לפרסם את אזהרה.

השבוע שיגר רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת איסורי הונאה בכשרות הודעה בה נכתב: "לאחרונה נמצאה משווקת רבעיית "קוקה קולה", כאשר כל בקבוק נושא כיתוב בערבית ללא ציון כשרות כלל. המוצר הנ"ל נמכר במחיר מוזל ויצר בלבול בקרב האוכלוסיה, הואיל והמותג ידוע ככשר בארץ.

"בבדיקה שנערכה, נמצא כי המוצר מיוצר בכפר ביטוניא על יד ירושלים ללא כל פיקוח כשרותי. בהתאם לכך, הציבור דורש הכשרות בארץ מוזהר בזאת שלא לצרוך מוצר זה, הן לגופו של עניין והן מהפן החינוכי על מנת שלא להרגיל את הציבור לרכוש מוצרים ללא כשרות. בכל מקרה, אין לאשר קליטת מוצר זה במקומות המושגחים. ידע הציבור ויזהר".

דובר הרבנות הראשית, זיו מאור, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי מאז פרסום האזהרה התקבלו לא מעט פניות ברבנות הראשית ממוסדות חינוך ובהם גם ישיבה חרדית מוכרת, שם סיפרו כי רכשו את המוצר בכמויות מסחריות כדי לחסוך סכומי כסף גדולים.

ברבנות הבהירו להם כי המוצר אינו כשר, שכן אין במפעלים אלו פיקוח כשרותי כלל.
קוקה קולה כשרות רבנות השגחה פלשתינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד