כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סאגת מתווה המתמחים

הוכרע בבג"צ: המדינה תדחה את יישום המתווה

לאחר שבשבוע שעבר הוגשה ע"י ה"כללית" עתירה לבג"צ בטענה כי "קיצור התורנויות יסכן את שלום הציבור", הסכימה המדינה לדחות את יישום המתווה עד ל-11 באפריל. היום יתקיים במשרד ראש הממשלה דיון מיוחד בנושא, בו ישתתף גם ארגון "מרשם"

הוכרע בבג"צ: המדינה תדחה את יישום המתווה
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

ביום שישי האחרון נכנס לתוקפו הצו של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי המורה על קיצור תורנויות המתמחים, אך שופטת בית המשפט העליון ענת ברון קיבלה את עתירת "שירותי בריאות כללית", ולאחר הסכמת המדינה הוחלט כי יישום המתווה יידחה עד ל-11 באפריל.

ה"כללית" עתרה לבג"צ נגד שרת הכלכלה והתעשיה (שהצו נמצא באחריותה), שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, שר האוצר וההסתדרות הרפואית, וזאת בטענה כי "קיצור התורנויות בעת הזאת יגרום לסיכון לשלום הציבור ובריאותו בבתי החולים בפריפריה".

כזכור, יישום המתווה נתקע בעקבות חילוקי דעות בין משרד הבריאות והאוצר על אופי המתווה ואופן יישומו, כאשר אף לאחר הבטחת משרד האוצר נטען ע"י משרד הבריאות כי לא קיבלו את התקציבים הנדרשים. כמה ממנהלי בתי החולים אמרו כי ללא התקנים, לא ניתן לקצר את תורנויות הרופאים.

לאחר הגשת העתירה לבג"צ, הודיעה המדינה לבג"צ כי תסכים לדחות את יישום קיצור התורנויות עד לתאריך 11 באפריל. היום(ראשון) אמור להתקיים דיון מיוחד בנושא במשרד ראש הממשלה, ובהחלטת בג"צ פסקה השופטת ברון כי חובה לשתף בדיון גם את ארגון המתמחים "מרשם".

בג"ץ מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד