י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תקווה למאות אלפי עובדים

אחרי שפוטר: העובד שהצליח לכופף את הענקית

בסוף השבוע האחרון זה קרה - קם איגוד עובדים בחברת "אמזון", אחרי שכריס סמולס הצליח להחתים אלפי עובדי מחסן בניו יורק ולאגד אותם עבור תנאי עבודה טובים יותר, למרות מאמצי ענקית המסחר לבלום את ההתארגנות

אחרי שפוטר: העובד שהצליח לכופף את הענקית
אמזון, אילוסטרציה צילום: Unsplash

למרות המאמצים של החברה הגדולה למנוע זאת, בסוף השבוע האחרון קם לראשונה איגוד עובדים בענקית 'אמזון', המעסיקה הפרטית השנייה בגודלה בארה"ב.

הניסיונות לאגד את כל העובדים בארצות הברית, שמספרם נאמד בערך ב-1.1 מיליון, הגיע בעיקר בזכות מאבקו של כריסטיאן סמולס, עובד לשעבר בחברה, שפוטר ממנה.

לפני כשנתיים, בראשית מגיפת הקורונה, סמולס התלונן בפני מנהליו על תנאי הבטיחות במרכז הלוגיסטי של אמזון בניו-יורק. אמזון סירבה להשבית את העבודה או לשבש אותה בתגובה לטענות, ואמרה כי היא נוקטת ב"אמצעים קיצוניים" כדי לשמור על שלומם של העובדים.

היא פיטרה את סמולס ומחברו דריק פאלמר, שניהם היו בני 31 שמעידים כי לפני פיטוריהם היו עובדים טובים ומסורים לחברה, וקיוו להמשיך לצמוח בה.

לאחר פיטוריהם, סמולס ופאלמר החליטו להשיב מלחמה ולאגד את העובדים במחסני אמזון, על מנת לוודא שהתנאים שלהם יהיו מיטביים.

בסוף השבוע האחרון הם הצליחו, למרות שבאמזון נאבקו נגדם. בחברה מוסרים שהם בוחנים את המשך צעדיהם. סמולס בירך על הקמת ההתאגדות, והוסיף כי "אמזון ניסתה להפוך אותי לפנים של כל מאמצי ההתאגדות נגדם".

אמזון התאגדות התאגדות עובדים פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד