כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נזקי ימי הבידוד בקורונה

בביטוח הלאומי הופתעו מהסתערות העצמאיים; אלפי בקשות ב-24 שעות

במהלך 24 השעות הראשונות להעלאת מערכת התשלום - מעל 6,500 עצמאים הגישו בקשות באתר הביטוח הלאומי, לתשלום פיצויים על ימי בידוד שנכפו עליהם בתקופת הקורונה. הביטוח הלאומי יעביר את התשלום אל חשבונות העצמאיים בתוך 48 שעות מרגע אימות הנתונים

בביטוח הלאומי הופתעו מהסתערות העצמאיים; אלפי בקשות ב-24 שעות
משיכת כסף מכספומט צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בתוך 24 שעות: מעל 6,500 עצמאים הגישו בקשות באתר הביטוח הלאומי, לתשלום פיצויים על ימי בידוד שנכפו עליהם בשל נגיף הקורונה. זאת, לאחר העיכוב של חודשים בהעלאת מערכת התשלום.

6,500 הבקשות הוגשו בסוף השבוע האחרון עד יום שישי בצהריים, אבל היום הוגשו עוד בקשות רבות, אשר מספרן הכולל טרם ידוע. הביטוח הלאומי יעביר את התשלום אל חשבונות העצמאיים בתוך 48 שעות מרגע אימות הנתונים.

מערכת תשלום ימי הבידוד לעצמאיים ולבעלי עסקים לאתר האינטרנט הועלתה ביום חמישי האחרון. המערכת הוקמה במיוחד למטרה זו, המבוססת על תנאי החוק הרבים בה, ומאפשרת תשלום רטרואקטיבי לעצמאים ששהו בבידוד מאז חודש יולי 2021.

מדובר בחוק שיזמו במשרד האוצר, שעבר בתקופת תחילת האומקירון ועד ההצבעה עליו היו חילוקי דעות רבים בדבר מספר ימי הזכאות וגובה התשלום לעובדים העצמאים. הביטוח הלאומי היה מבין אלו שצידדו בהעלאת ימי הזכאות והתשלום עבורם. במהלך החודשים האחרונים, עובדי המחשוב של הביטוח הלאומי נאלצו לבצע התאמות לחוק ותשלום ימי בידוד למאות אלפי עצמאיים, מהלך שלא היה מוכר עד כה בארץ, ובמקביל לחבר בין מערכות משרד הבריאות ורישום ימי הבידוד בו, כיוון שהחוק מחייב תשלום רק אם יום הבידוד אושר על ידי משרד הבריאות בזמן אמת.

מבין תנאי הזכאות, עצמאי יהיה זכאי לדמי בידוד אם עבד לפחות 20 שעות בשבוע או שממוצע הכנסתו החודשית היא 5,272 שקל ומעלה או שהוא עובד 12 שעות בשבוע והכנסתו החודשית הממוצעת היא 1,583 שקל (החל מה-1.1.2020). כמו כן, עצמאי יהיה זכאי לבידוד גם אם טיפל בילדו החולה או טיפל בחסר ישע או כל מקרה שהרופא קבע שצריך להיכנס בגינו לבידוד.

קורונה בידוד הביטוח הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד