י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסוכר עלה ב-30%

שוק שחור ברוסיה: המחירים קפצו בעשרות אחוזים

משפחות רוסיות מתמודדות עם קשיים כלכליים רבים, כאשר סנקציות מערביות קשות הכניסו את המדינה למיתון העמוק ביותר שלה מאז קריסת ברית המועצות. "אני חושב שזה מה שהרגישו הגרמנים עם היטלר"

שוק שחור ברוסיה: המחירים קפצו בעשרות אחוזים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

עליית המחירים וקניות הפאניקה הפכו לחלק מהמציאות החדשה של אזרחי רוסיה. סנקציות מערביות קשות אמורות להכניס את המדינה למיתון העמוק ביותר שלה מאז התמוטטות ברית המועצות לפני שלושה עשורים.

במדינה שבה השכר החודשי הממוצע הוא כ-2,000 שקל, מחיר טלוויזיה חדשה עלה מ-650 שקל ל-1500 שקל.

הקפה נמס עלה כמעט ב-70% והסוכר עלה ב-30%. מוצרי היגיינה הושפעו ממחסור באספקה, והעלות יותר מ-80%, כמו כן קיים מחסור בכ-80 סוגי תרופות, כולל אינסולין ומשככי כאבים. כך דווח ה'דיילי מייל'.

מומחים מאמינים שהאינפלציה תגיע ל-24% השנה. מספר תושבים ברוסיה שוחחו עם ה'דיילי מייל' וסיפרו כיצד חייהם השתנו מאז החלו הסנקציות בגלל המלחמה. אולג, צלם בן 33, אמר: "השווקים השחורים נפתחו. הלכתי לרחוב צדדי כדי להחליף רובלים לדולרים, והחבאתי אותם מתחת למיטה שלי, אני לא יודע אם זה נכון להגיד ככה, אבל אני חושב שזה מה שהגרמנים הרגישו עם היטלר".

איוון, מתכנת בן 26, רוצה לעבור לחו"ל, אבל לא יכול לחסוך מספיק כסף כדי להגר. ליזה, בת 20, אמרה: "אין סוכר בחנויות, וברגע שהוא מגיע, כל הסבתות נלחמות על זה, אנשים קונים מוצרי היגיינה ומוכרים אותם במחירים מופקעים באינטרנט".

כזכור, יותר מ-500 חברות ייצור עזבו את רוסיה, דריה, בעלת עסק בת 32, אמרה שהמצב מרגיש כמו 'בגידה', והוסיפה: "תארו לעצמכם שהכל סגור חוץ מסופרמרקטים, וחצי מהמדפים הם רק גלילי נייר טואלט, רוסיה הופכת לצפון קוריאה".

מלחמת אוקראינה רוסיה סוכר שוק שחור עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד