י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יכולותיה של הסודה: תרופה שיש בכל בית

הסודה היא מוצר פשוט ובסיסי המצוי בכל בית, אך משמש גם כתרופה יעילה במיוחד נגד מגוון רחב של מחלות, תופעות ובעיות רפואיות וכאבים שונים

צילום: אלי שני, ויקיפדיה
צילום: אלי שני, ויקיפדיה

אבקת סודה היא מוצר יחסית חדש, שהומצא על ידי כימאי צרפתי בשם לבלאן (Nicolas Leblanc) באמצע המאה ה-18. במשך הרבה שנים המצאה זו היתה נחלת מעבדות בלבד, ורק לאחר המצאת שיטה חדשה לייצור סודה היא נכנסה לשימוש לקהל הרחב – במטבח, בקונדיטוריות ובשימוש ביתי יום-יומי. שימוש בסודה נפוץ באפיה, להכנת משקאות ובשר וכחומר ניקוי רב-עוצמה. סודה נטולה רעילות לחלוטין ולכן הינה חומר ניקוי אידיאלי, במיוחד כשמדובר בכלי אוכל.

לסודה יש גם שימושים רפואיים. בעזרתה מטפלים בסוגים מסויימים של אבני כליה, אצידוזיס, דלקות פרקים, מחלת גאוט ואבני כיס מרה. סודה עוזרת להוציא מהגוף מתכות כבדות (כספית, עופרת, קדמיום, בריום) ואיזוטופים רדיו-אקטיבים. יש מחקרים על השפעה חיובית של סודה על מחלות הכליה ועל מצבי ההלם לאחר הזרקתה דרך הוריד. והרופא-אונקולוג איטלקי ד"ר טוליו סימונצ'יני (Tullio Simoncini) פיתח שיטת טיפול במחלות סרטניות בעזרת סודה. הוא מטפל בסוגים רבים של הסרטן בשיטה זולה, פשוטה ויעילה, כאשר זמן הטיפול שונה בסוגים שונים של סרטן: במקרים מסויימים הטיפול נמשך חודשים, במקרים אחרים (למשל, במקרה של סרטן השד) – ימים בלבד!

אבל אנחנו נתמקד היום בשימוש בסודה ברפואה העממית בלבד. לפניכם כמה דוגמאות לשימושים כאלה בסודה:

- לריכוך הגרון בזמן שיעול חזק ולדילול הליחה: להמיס כפית סודה בכוס מים רותחים ולשתות לפני השינה.

- לכאב בגרון: להמיס 2 כפיות סודה בכוס מים חמימים ולגרגר.

- לנזלת: לטפטף תמיסת סודה לאף. אם יש נזלת מסיבית – לעשות שטיפות אף במי סודה.

- קוניונקטיביטיס: לנקות את העיניים עם חתיכת צמר גפן טבולה בתמיסה דלה של מי סודה.

- התקף פתאומי של אריטמיה ניתן לעצור על ידי לקיחה של 1/2 כפית סודה.

- לחץ דם גבוה: אם לקחת 1/2 כפית סודה יחד עם התרופות, תוכלו להקטין את מינון התרופות.

- לאחר דימום כבד, שלשולים, הקאות, קדחת מלווה בזיעה מרובה ברפואה העממית נותנים לחולה לשתות תמיסת סודה: ממיסים בכוס מים חמים 1/2 כפית סודה וכוס מלח ונותנים לחולה לשתות כף מהתמיסה כל 5 דקות.

- התמיסה הנ"ל מועילה גם לאנשים הסובלים ממחלת הנסיעה.

- סודה לא פוגעת בהפרשת הזיעה, אך מנטרלת את הריחות. לכן, סודה הינה דאודורנט טבעי מעולה. לניטול ריח של זיעה מומלץ לעבור על בית השחי עם חתיכת צמר גפן טבולה בתמיסת מי סודה או פשוט לפזר את הסודה בבית השחי ביד או בעזרת מלחיה. אם תעסו קלות את הסודה אל תוך העור לא יהיה ריח של זיעה במשך 24 שעות רצופות.

- מומלץ לנגב את מקום עקיצת חרקים בחתיכת צמר גפן טבול במי סודה למניעת הגירוד ולמניעת הכנסת הזיהום למקום העקיצה.

- לעור קשה במרפקים ניתן לעשות אמבטיה מיוחדת. לשם כך מכינים ליטר של מי סבון חמים, מכניסים אותם לגיגית, מוסיפים 50 גר' סודה ומערבבים. למרוח קרם לחות על המרפקים ולהכניס אותם לגיגית ל-10 דקות. לאחר מכן לשפשך עור על המרפקים בספוג קשיח (לופה), שוב למרוח קרם לחות ולהכניס את המרפקים לגיגית ל-10 דקות נוספות. כעבור 10 דקות לנגב את המרפקים ולמרוח קרם לחות בפעם נוספת. יש לחזור על התהליך במשך 10 ימים.

- לאנשים שסובלים מהזעת יתר של רגליים יש להכין תמיסת סודה (כפית סודה על כוס מים חמימים) ולשטוף בה את הרגלים לפני השינה. לאחר מכן, לטבול בתמיסה חתיכות צמר גפן ולשים בין אצבעות הרגלים לכל הלילה. בבוקר לזרוק את הצמר גפן ולפני גריבת הגרביים שוב לשטוף את הרגליים במי סודה.

- לטיפול בפטרת העור בין האצבעות: לערבב סודה עם מים עד לקבלת מין דיסה סמיכה. לשים את התערובת על המקום. אחרי כמה דקות לשטוף במים ולייבש. לאחר מכן, יש לשים עמילן על המקום.

- לבצקות ועייפות הרגליים לקראת סוף היום ניתן לעזור בעזרת אמבטיית סודה לרגלים. לשם כך יש להמיס בגיגית 0.5 כוס סודה ב-10 ל' מים חמים ולשבת 10 דקות עם הרגלים בגיגית.

- לצרבת וגיהוק (אצל מבוגרים בלבד): להמיס בכוס מים 1/2 כפית סודה לשתיה, להוסיף 2 כפיות מיץ לימון סחוט טרי וכשהמים "ירתחו" מבועות – לשתות. אין להשתמש בשיטה זאת לעיתים קרובות כי אז הסודה יכולה לפגוע בעיכול ואף להחמיר את הצרבת.

- לטיפול במורסה מוגלתית (פורונקול): תשימו על המורסה סודה ביד רחבה. מעליה שימו עלה של אלווורה ללא קרום ותקשרו את הכול למקום בעזרת חבישה רגילה. תשמרו על החבישה במשך יומיים. אל תרטיבו את המקום במשך יומיים אלו.

- לטיפול ביבלות על העקבים: להכין גיגית עם מי סבון חמים, להוסיף לשם חבילת סודה וכמה טיפות של מי חמצן. יש לשים את הרגליים לגיגית ל-15 דקות ואחר כך לשפשף את המקום הבעייתי בספוג קשיח.

- לכוויה: להמיס כף גדוש של אבקת סודה בכוס מים ולעשות רטיה עם התמיסה על הכוויה.

- לטיפול בקשקשים: במקום להשתמש בשמפו, להרטיב את השיער ולשפשף אל תוך הקרקפת אבקת סודה. לשטוף עם המים. לחפוף ראש רק בצורה כזאת עד שהקשקשים יעלמו (כל אחד והקצב שלו). לא להבהל אם בהתחלה שיער יהיה יותר יבש. פעילות בלוטות החלב יתחדש במהרה.

- לטיפול בחצ'קונים: לעשות עיסה מפתיתי שיבולת שועל טחונים למצב של קמח וסודה. לכל כוס קמח שיבולת שועל יש לקחת כפית סודה. להוסיף מים עד לקבלת עיסה סמיכה ולהניח אותה על החצ'קונים. להשאיר ל1/4 שעה ואחר-כך לנקות את הפנים בעזרת חתיכת צמר גפן והמון מים.

- לטיפול במגרנה: כל יום להמיס 1/2 כפית סודה בכוס מים ולשתות 30 דקות לפני האוכל. ביום ראשון – כוס אחד לפני ארוחת צהרים, ביום שני – כוס אחד לפני ארוחת צהרים+כוס אחד לפני ארוחת ערב. ביום שלישי – 3 כוסות וכן הלאה עד שתשתו 7 כוסות במשך היום. החל מיום שמיני. תתחילו להוריד כל יום כוס מי סודה שתשתו: ביום שמיני תשתו 6 כוסות, ביום תשיעי – 5 כוסות וכן הלאה עד תום הטיפול.

- בדלקת שלפוחית השתן לשם ניטרול הרגשת הצריבה למהול 1 כפית סודה בכוס מים ולשתות. שימו לב, זה לא מטפל בבעיה, אלא רק מקל על התסמין וכן מעיט קצב התרבות החיידקים.

- בפריחה אלרגית מומלץ לעשות אמבטיות במי סודה.

- לטחורים – לשים למקום חתיכת צמר גפן טבולה במי סודה (כפית סודה לכוס מים). יש להחליף צמר גפן כל 1/2 שעה.

- אם חומרים רעילים או צמחים רעילים נגעו בעור, קודם כל יש לשטוף את העור במי סודה מרוכזים (2 כפיות לכוס מים).

- לכאבי שרירים: לקחת עלי כרוב, לסבן אותם, לפזר עליהם סודה ביד רחבה ולקשור למקום כואב.

- נגד נמשים: לשפשף את העור עם הנמשים בתמיסה מכורזת של סודה (7 כפיות סודה על כוס מים חמימים) פעמיים ביום, בוקר וערב.

- מקום של מכה (סימנים כחולים וכן נפיחויות כתוצאה מהמכה): למרוח על קליפת תפוח אדמה דבש, לפזר עליו סודה ולשים למקום.

- צהבת לפעמים מלווה בגירודים. במקרה כזה מומלץ לעשות אמבטיות חמות בתוספת סודה.

- לטיפול בויטיליגו: לערבב פלפל אנגלי טחון עם סודה ביחס 1:1 ולעסות במקומות בעייתיים

תופעות לוואי. אין תופעות לוואי בשימוש חיצוני בסודה.

בשימוש פנימי במקרים משל צריכה ממושכת יכול להווצר מצב של עודף סודה. תסמינים של עודף סודה: חוסר תאבון, בחילות, כאב ראש וכאב בטן. במקרים כאלה יש להפסיק לקיחת סודה מיידית. אסור לשתות סודה לאנשים עם חומציות נמוכה של קיבה, לאנשים המקבלים תרופות סוטרי חומצה ולאנשים ששותים הרבה מים מינרלים בסיסיים.

לדברי פרופ' גליק, רופא בכיר במשרד הבריאות, רק בארמינו הקטנטונת מידי שנה נפטרים כתוצאה מטיפול בקופת חולים 2000 איש. זה רק מקרים רשומים ומוכרים רשמית. אז אל תזלזלו בשיטות עממיות....

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי
מחברת הספרים "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
סיפורים מהקליניקה" ועוד
קליניקה לרפואה משלימה (הוליסטית) לטיפול בחוסר איזון הורמונאלי ובעיות פוריות
טל': 054-8450103
http://www.yaelclinic.co.il/
סודה בריאות יעילות רעיל טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד