כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הזוועות באירפין ובוצ'ה

מחלוקת בממשלה: לפיד תקף את רוסיה "פשע מלחמה"; ליברמן: "שני צדדים"

אמש נחשף העולם לזוועות שהותירו אחריהם הרוסים בבוצ'ה ובאירפין שבאוקראינה | שר החוץ לפיד מיהר לגנות, אך לדעת שר האוצר ליברמן יש לראות את התמונה הכוללת ובמלחמה הזו יש "שני צדדים"

מחלוקת בממשלה: לפיד תקף את רוסיה "פשע מלחמה"; ליברמן: "שני צדדים"
לפיד וליברמן צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

הזוועות בבוצ'ה ובאירפין שבמחוז קייב באוקראינה שנכבשה בימים האחרונים מידי הכוחות הרוסיים על ידי לוחמים אוקראינים, מסעירה את העולם, ובינתיים בממשלה בישראל חלוקים כיצד להתייחס לנושא, שמא לגנות באופן נחרץ כפי שעושה שר החוץ יאיר לפיד, או אולי לשתוק ולהצהיר כי גם הצד של הרוסים הוא נכון למרות המלחמה והרציחות, כפי שנוקט שר האוצר אביגדור ליברמן.

תיעודים שפורסמו אתמול על ידי קבוצת עיתונאים שנכנסו לעיר בוצ׳ה שבסמוך לאיים, מזעזעים את העולם, עשרות גופות של אזרחים בהם ילדים מוטלים ברחובות מבלי שיהיה מי שיקבור אותם, במרכז העיר נחפרו באדמה אזורים לקבור את האזרחים הרבים בקבר אחים, חלקם מכוסים בשקיות חלקם זרוקים ברחוב, בהם לא מעט ילדים.

אמש מיהר שר החוץ לגנות את ההתקפה הרוסית שאחראים על המראות הקשים האלה, "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כתב לפיד שהאשים את צבא רוסיה בפשע מלחמה, לדבריו, "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

מנגד, שר האוצר אביגדור ליברמן הציג קו מתון יותר ושמא גיבוי למעשי רוסיה, "כולנו מגנים פשעי מלחמה". ציין אבל מיהר להבהיר "יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה. צריכים להבין, יש שם מלחמה עקובה מדם ואנחנו צריכים לשמור על העמדה המוסרית של ישראל ומצד שני על האינטרסים שלנו".

בוצ'ה מלחמת אוקראינה רוסיה יאיר לפיד איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד