כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרוטציה תמומש?

הסיכום החשאי של בנט ולפיד בנושא האיראני

בנט ולפיד סיכמו ביניהם כי לאחר קיום הסכם הרוטציה, בנט בשבתו כשר הפנים יקבל לידו במקביל את הטיפול בסוגיה האיראנית. ההסדר אינו חלק מההסכם הקואליציוני

הסיכום החשאי של בנט ולפיד בנושא האיראני
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ וראה"מ החליפי יאיר לפיד סיכמו ביניהם כי אם תמומש הרוטציה ולפיד יהפוך לראש הממשלה, נושא הגרעין האיראני יופקד בידיו של שר הפנים המיועד בנט, כך פרסם הערב (שני) הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12'. 

מדובר בהסדר חריג, שאינו חלק מההסכם הקואליציוני, לאחר שמי שהיה אחראי עד עתה על הנושא הזה באופן מסורתי היה ראש ממשלת ישראל.

גורמים בקואליציה מסבירים כי לבנט יהיה קשה להתחיל לעסוק בענייני ארנונה במשרד הפנים, לאחר למעלה משנתיים בהן היה בפסגה ועסק בנושאים ברומו של עולם. ולכן הסיכום להפקיד בידיו את הנושא האיראני - בהחלט ייתן תשובה לכך.

התקדמות משמעותית לקראת חתימה על הסכם גרעין בין המעצמות לאיראן. כך לפי ציטוטים של שר החוץ האיראני שהובאו בתקשורת הלבנונית.

לפי הדיווח ברשת 'אל-מיאדין' הלבנונית, שר החוץ האיראני, אמיר עבדאללהיאן, הצהיר כי שיחות המשא ומתן בווינה מתקרבות לסיומן, ""אנחנו קרובים להסכם בווינה".

"העברנו את ההצעות שלנו בנושאים הנותרים במשא ומתן לצד האמריקאי, באמצעות נציגי המשא ומתן האירופים. הכדור נמצא כעת במגרש של ארה"ב", אמר.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, נפגש עם השר החוץ האיראני, ואמר שהוא מסכים שהשיחות בווינה אכן מתקדמות באופן חיובי.

גם שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, אישר את הדיווח לפני מספר ימים, "יש מסמך מוכן לדיון בנוגע לגרעין האיראני. אנו עומדים בפני מסמך מסוכם שיתאים לכלל הצדדים במשא ומתן" אמר.

 

איראן נפתלי בנט יאיר לפיד רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד