כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רצח עם מזוויע

הנשיא זלנסקי נשבר מול הגופות שהיו זרוקות ברחובות בוצ'ה

מראות הזוועה היו קשות מדי אפילו עבור נשיא אוקראינה האמוציונלי, שאמר שקשה לו לדבר כאשר סקר את הקטל בבוצ'ה וגינה את רצח בני עמו שביצעו הרוסים. גורמים רשמיים אומרים שגופותיהם של לפחות 400 אזרחים נמצאו פזורות ברחובות

הנשיא זלנסקי נשבר מול הגופות שהיו זרוקות ברחובות בוצ'ה
נשיא אוקראינה בבוצ'ה צילום: מתוך ערוץ הטלגרם של הנשיא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שמצליח לשלוט על הרגשות שלו, עמד אתמול (שני) ללא מילים כשסקר את זירת ההרג, ההרס והחורבן בעיירה בוצ'ה, כשעשרות גופות שנורו מטווח קצר מונחות ברחובות הריקים, חלקן שידיהן קשורות. נשיא אוקראינה נראה המום, והודה ש"קשה לו מאוד לדבר כשאתם רואים מה הם עשו כאן".

ברחובות בוצ'ה, צפונית-מערבית לקייב, נמצאו גופות של אזרחים מפוזרות, רבים בידיים כבולות, פצעי ירי מטווח קצר וסימני עינויים, לאחר שכוחות רוסים נסוגו מהאזור. אוקראינה ומנהיגי המערב האשימו את רוסיה בביצוע טבח באזרחים והשלכת גופותיהם לקברי אחים, כאשר בור אחד בבוצ'ה הכיל לפחות 57 בני אדם.

זלנסקי אמר בתגובה למראות אליהם נחשף, כי אוקראינה תתקשה לנהל משא ומתן עם רוסיה מאז שנודע היקף הזוועות שבוצעו על ידי חיילים רוסים באוקראינה. "אלו פשעי מלחמה והם יוכרו על ידי העולם כרצח עם", אמר זלנסקי, לבוש בשריון ומוקף באנשי צבא. "אנחנו יודעים על אלפי אנשים שנהרגו ועונו, עם איברים קטועים, נשים וילדים שנרצחו", אמר, והוסיף כי בבוצ'ה ובערים אחרות באזור קייב "נמצאו אנשים מתים בחביות, במרתפים, שבהם עונו ונחנקו".

הלילה פרסם הנשיא זלנסקי את ההצהרה היומית שלו בחשבון הטלגרם והבטיח כי "יגיע הזמן שבו כל רוסי ילמד את כל האמת על מי הרג את אחיהם, מי הזמין, מי העלים עין מהרציחות". הנשיא הבטיח עוד: "אנחנו נפרסם את כל זה כדי שכל העולם יידע ויזכור. עכשיו זה 2022. ויש לנו הרבה יותר כלים מאלה שהעמידו לדין את הנאצים לאחר מלחמת העולם השנייה".

התובע הכללי של אוקראינה אמר כי גופותיהם של מעל 400 אזרחים, רבים עם ידיים כבולות ופצעי ירי מטווח קצר, נמצאו בעיירות הסובבות את קייב לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים בשבוע שעבר. קבר אחים המכיל גופות של לפחות 20 אזרחים, כולל ראש עיר ומשפחתה, נחשף ביער כ-35 קילומטרים מערבית לבוצ'ה, שם נמצא קבר אחים נוסף.

ניצולים אזרחיים אמרו שכמה גופות שנותרו ברחובות נדרסו על ידי טנקים רוסיים ו"נמעכו כמו שטיחי עור של חיות". אחרים דיווחו שראו חיילים יורים למוות באזרחים קשישים לעיני קרוביהם.

ולדימיר זלנסקי בוצ'ה גופות פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד