כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"בעיות חמורות"

רבנים מארה"ב שנפגשו עם שר הדתות מתנגדים למתווה הגיור

באופן חריג, הרבנים האמריקנים שנפגשו בשבוע שעבר השר כהנא מזהירים כי רפורמת הגיור של כהנא תגרום להשלכות חמורות ושליליות גם על הגיור בארה"ב שעד כה התבסס על הקו של הרבנות הראשית לישראל | כהנא שטס לארה"ב בכדי לקבל את תמיכת רבנים למתווה המסוכן וקיבל במקום מכתב נחרץ המתנגד למתווה

רבנים מארה"ב שנפגשו עם שר הדתות מתנגדים למתווה הגיור
מתן כהנא צילום: דוד כהן, פלאש 90

מכה כואבת לשר הדתות: ראשי ומנהיגי הארגונים המרכזיים של הקהילות האורתדוקסיות -מודרניות בארה"ב יוצאים בהצהרה משותפת וחריפה נגד רפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, הרבנים שעימם נפגש כהנא בשבוע שעבר בארה"ב, מבהירים באופן חד וברור כי למרות טיעוניו של השר הרי שהם מתנגדים נחרצות למתווה הגיור, שלטענתם יגרום ל"בעיות חמורות".

על המכתב חתומים ראשי ה-OU ,RCA ,YU והמזרחי שמזהירים כי "אנו חוששים מאוד מההשפעה שתהיה לרפורמה על הציבור בארץ ובחו"ל". הרבנים הוסיפו כי הם מודאגים מכך שמהלכיו של כהנא מחלישים את מעמדה וכוחה של הרבנות הראשית לישראל, "כיהודים דתיים לאומיים אנחנו רואים את הרבנות הראשית כמרכיב חשוב של המדינה היהודית גם ליהודי ישראל וגם ליהדות התפוצות", כתבו.

‏על ההצהרה הדרמטית חתומים הרבנים: הרב בנימין בלאו - נשיא מועצת רבני אמריקה, הרב מארק דראטש - סגן נשיא בפועל במועצת רבני אמריקה, הרב לאונרד מטנקי - נשיא שותף, הציונות הדתית של אמריקה, הרב מיכאל טאובס - ישיבה יוניברסיטי, הרב משה ביין - נשיא האיחוד האורתודוקסי והרב משה האוור - סגן נשיא האיחוד האורתודוקסי.

באופן חריג, הרבנים האמריקאים מזהירים כי רפורמת הגיור של כהנא תגרום להשלכות חמורות ושליליות גם על הגיור בארה"ב שעד כה התבסס על הקו של הרבנות הראשית לישראל, "ההשפעות השליליות הללו לא יהיו מוגבלות לישראל, שכן הנורמה בישראל היא זו שאפשרה לנו לבסס את הגיורים בארה"ב", נטען.

בתגובה אמר מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג כי "רפורמת הגיור של כהנא מתרסקת לו בפרצוץ. כהנא ניסה לעשות "הפרד ומשול" בין הרבנים בישראל ובתגובה התקיים כנס היסטורי שבו השתתפו למעלה מ-1000 רבנים שהכריזו מלחמה על מתווה הגיור. לאחר מכן כהנא טס לארה"ב כדי לקבל את תמיכת הרבנים שם - ובתגובה הוא קיבל הצהרה חריפה וחריגה נגד הרפורמה ההרסנית שלו. האמת נחשפה - אין לכהנא שום גיבוי רבני. מתווה הגיור נועד לשמש את הרפורמים והקונסרבטיבים ואת רבה של שוהם".

חוק הגיור מתן כהנא ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד