י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התייעצויות ב'פלג'

ההפגנות יחזרו? תלמיד הישיבה נעצר במהלך מחאה

רבני ה'וועדה להצלת עולם התורה' של הפלג הירושלמי יקיימו התייעצויות בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה, בעת שהשתתף הלילה במחאה מול כלא 10 | תלמיד הישיבה שהתגלה כעריק הועבר לידי המשטרה הצבאית 

ההפגנות יחזרו? תלמיד הישיבה נעצר במהלך מחאה
הפגנת הפלג הירושלמי צילום: ישי ירושלמי

ב'פלג הירושלמי' שוקלים לצאת להפגנות סוערות בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה, בעת שהשתתף הלילה במחאה מול כלא 10. בהודעת 'הוועדה להצלת עולם התורה' נאמר כי "רבני הוועדה יעלו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר הכהן דויטש שליט"א, כדי לקבל את הוראותיו בדבר המערכה הכבירה"

העצור, תלמיד ישיבת 'באר מרדכי' של 'הפלג הירושלמי' בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א, ההשתתף במחאה מול כתלי כלא 10 בבית ליד, נגד המשך מעצרו של האברך שמחה בונם טייטלבוים, שעצור מזה מספר שבועות.

תלמיד הישיבה שנעצר, יעקב ישראל שיש, התגלה כעריק מצה"ל, והועבר בתום חקירה לידי המשטרה הצבאית. במידה ולא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הוא צפוי להתייצב בפני בית הדין הצבאי בבקשה להאריך את מעצרו.

מ'הוועדה להצלת עולם התורה' נמסר כי "עקב מעצרו הנפשע והסגרתו לשלטונות הצבא של תלמיד הישיבה הבחור החשוב יעקב ישראל שיש - מישיבת 'באר מרדכי' - בראשות מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א, בעת שהביע מחאה מול כתלי כלא 10 על המשך החזקתו בכלא של אסיר עולם התורה הרב טייטלבוים. יעלו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר הכהן דויטש שליט"א, כדי לקבל את הוראותיו בדבר המערכה הכבירה.

בוועדה הוסיפו: "עולם התורה לא ישקוט ולא ינוח אל מול מעצרו של תלמיד ישיבה שכל עוונו הוא לימוד תורה ושאינו מתייצב בלשכות הגיוס כהוראת מרנן ורבנן זצוק"ל ושליט"א, זאת כחלק ממחאת הציבור התורני בארץ ישראל נגד חוק הגיוס - חוק השמד. בזאת אנו קוראים לשלטונות - הרפו ידיכם מלומדי התורה והימנעו מהמשך חקיקת חוק השמד - ושחררו לאלתר את תלמיד הישיבה".

הפלג הירושלמי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד