י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניסה להימלט

"בעוצמה ובאכזריות": גזר הדין לתוקפי יהודי בשייח ג'ראח

בית המשפט גזר היום עונשי מאסר על שני קטינים תושבי ירושלים, לאחר שהורשעו בביצוע תקיפה חמורה לפני כשנה בשכונת שייח' ג'ראח

"בעוצמה ובאכזריות": גזר הדין לתוקפי יהודי בשייח ג'ראח
משטרה בשייח ג'ארח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום שנתיים וחצי מאסר על קטין, ושנתיים מאסר על קטין נוסף, תושבי ירושלים. בנוסף, נגזרו עליהם מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלונן בסך 10,000 שקלים מכל אחד, וזאת לאחר שהורשעו בביצוע תקיפה חמורה לפני כשנה בשכונת שייח' ג'ראח.

על פי הכרעת הדין, באחד מימי חודש הרמדאן בשנה שעברה התפרעו עשרות פורעים בשכונת שייח' ג'ראח. למקום הגיע בעל חזות יהודית, משהבחינו בו הפורעים הם החלו לצעוק ולזרוק אבנים לעברו. היהודי ניסה להימלט ורץ עם כלבו שהיה עמו, אז הפורעים תקפו אותו בכל חלקי גופו, בעוצמה ובאכזריות, באגרופים, בבעיטות, באלות עץ, אבנים, סלעים, שוקר חשמלי וחפצים נוספים.

בשלב מסוים התקרבה ניידת משטרה למקום, המתלונן רץ לקראתה, אז הרים אחד הפורעים עגלת סופר והשליך לעברו. כתוצאה ממעשיהם של הפורעים נגרמו למתלונן חבלות רבות בכל חלקי גופו. בהמשך לאירוע הזה יידה אחד הנאשמים אבנים לעבר כוחות הביטחון בשער שכם.

הנאשמים הורשעו (כל אחד על פי חלקו) בביצוע עבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

מהפרקליטות נמסר: "הנאשמים לקחו חלק בתקיפה אכזרית של צעיר שכל חטאו היה שזוהה כיהודי בעת שטייל עם כלבו והותקף על ידי עשרות פורעים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, הרשיע את הנאשמים הקטינים בעבירות מעשה טרור וגזר על הנאשמים מאסר משמעותי על אף קטינותם. נקווה כי ענישה משמעותית זו תהווה גורם מרתיע מנטילת חלק בתקיפות לאומניות מעין אלו".

גזר דין שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד