י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מכבדים מאד את החוקים"

הרב שיעשה סדר פסח בסעודיה: "שום פעילות חשאית, הכול גלוי"

בסעודיה ישנם יהודים רבים שעובדים במגוון תחומים, והם זקוקים לפני החגים כמו פסח וסוכות לדברים שאצלנו בארץ קל מאוד להשיג, כמו מצוות וארבעת המינים, הרב יעקב הרצוג מסייע להם בכל הדברים הללו. "הכול גלוי וידוע"

הרב שיעשה סדר פסח בסעודיה: "שום פעילות חשאית, הכול גלוי"
הרב יעקב הרצוג בסעודיה צילום: באדיבות רועי קייס, כאן 11

הרב יעקב הרצוג שבשנתיים האחרונות נמצא הרבה בסעודיה, ומתכוון לעשות שם את ליל הסדר, מספר על התכנון לחג ועל הפעילות שלו בממלכה. "אני כבר פעיל שם שנתיים, מסתבר שיש שם הרבה יהודים שבאו לעבוד שם, ויש להם צרכים, מילדים ועד מבוגרים, וכל מה שבאמצע, ואנחנו ברוך השם נותנים להם את המענה בשליחות הרבי (מליובאוויטש)".

הרב הרצוג נשאל באיזה דרכון הוא נכנס לשם, ישראלי, אמריקאי, אירופאי יפני. "כנראה שיש לי דרכון שאפשר להיכנס לשם" אומר הרב יעקב הרצוג למראיין חיים שאול נוישטט, מ'עדכוני חב"ד'. הרב הרצוג אומר "זה דרכון שאפשר להיכנס איתו לשם כמו הרבה ישראלים, לא משנה איזה דרכון, אני עושה שם (פעילות) הכול באופן המתקבל שם, וברוך השם אנחנו מצליחים לעשות שם את הפעילות".

חיים שאול נוישטט מעדכוני חב"ד בראיון עם הרב הרצוג

"את כל הפעילות שלנו אנחנו עושים דווקא בצורה גלויה, ולא חשאית, שלא יהיה מצב שהשלטונות שם יצטרכו לחפש אחרינו, הכול גלוי וידוע" אומר הרב הרצוג. לגבי פתיחת בית כנסת רשמי אומר הרב הרצוג: "יש בזה מורכבות, אבל איפה שאני עושה את הפעילות זה לא נגד החוקים הקיימים, מי שצריך לדעת על הפעילות כמובן יודע, אנחנו מפרסמים את זה במדיות החברתיות, זה די ציבורי וכולם יודעים על זה, אנחנו מכבדים מאד את החוקים שם".

הרב מספר כי בפורים לא היה יין, כי על פי הדת המוסלמית יין אסור, אך בליל הסדר יהיה להם שם מיץ ענבים, "כי זה החוק שם". בליל הסדר הרב הרצוג ישהה בסעודיה, "יש שם 4000 יהודים שבאו לשם לעבוד, מהנדסים מתעשיות הפטרוכימיות, רופאים, אנשי הייטק, אנשי החזקה, הממלכה בתנופת התפתחות מאד גדולה עכשיו, אז זרים באים מכל העולם, ומתוכם יש גם יהודים עם כל הצרכים שלהם".

הרב יעקב הרצוג ברחובות סעודיה

יעקב הרצוג סעודיה פסח ליל הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד