כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
להגדיל תורה ולאדירה

מאות בחורי ישיבה התכנסו ללמוד לעילוי נשמת הגר"ח קניבסקי

המוני בית ישראל מתגייסים להגדיל תורה ולהאדירה ב'מוסדות שר התורה' ע"ש מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שבנשיאות בנו הגר"ש קניבסקי

מאות בחורי ישיבה התכנסו ללמוד לעילוי נשמת הגר"ח קניבסקי
לימוד מיוחד צילום: דוד ארזני

רבבות עמך בית ישראל אשר עדיין אינם מצליחים לעכל את הסתלקותו לשמי רום של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, מבקשים להיחלץ חושים ולהירתם למען 'מוסדות שר התורה' ע"ש וזכרו של מרן רבינו זצוק"ל, בראשות בנו הגאון רבי שלמה קניבסקי ראש ישיבות קרית מלך ותפארת ציון.

מלבד הרצון להיות שותפים למוסדות אשר הינם בבחינת "הושיבו ישיבה על קברו", ניכרת התרגשות רבה בקרב הציבור מדבריו החוצבים של מרן שר התורה זצוק"ל אשר כתב כי "בני הגאון ר' שלמה, ברא כרעיה דאבוה, וישועתו ישועתי, ובל"נ אמליץ טוב לעתיד לבוא בעד המסייע", ואכן הציבור נרתם ומבקש להיות שותף להחזקת התורה ב'מוסדות שר התורה'.

בהיכלי הישיבות קרית מלך ותפארת ציון שתחת 'מוסדות שר התורה' התכנסו בשבוע האחרון מאות בחורי הישיבות ומאות הבוגרים ללימוד מסכתות שלימות לעילוי נשמתו של מרן זצוק"ל אשר שימש כנשיא הישיבה ולמד בה בשנות צעירותו. קול התורה בהיכלי הישיבות שתחת 'מוסדות שר התורה' הוקדש מפטירתו של מרן זצוק"ל לזכרו ולעילוי נשמתו.


הספד על הגר"ח • יעקב בהדני

בתוך כך, השתתף בשבוע החולף ראש הישיבה הגאון רבי שלמה קניבסקי בעצרות רבות שהתקיימו בארץ ובחו"ל, וריתק את אלפי השומעים בסיפורים ואנקדוטות מכלי ראשון, והדברים אשר ניתן ללמוד מדרכו של דמות הפלא של אביו זצוק"ל.

בין היתר התקיימה העצרת המרכזית בישיבת 'קרית מלך' במלאות השבעה להסתלקות מרן שר התורה הגר״ח קניבסקי זצוק״ל בראשות בנו ראש הישיבה הגאון רבי שלמה קניבסקי. בעצרת זו השתתף הגאון רבי דב לנדו וכן נשאו דברי הספד הגאון רבי משה הלל הירש והגאון רבי מאיר גריינמן.

עצרת נוספת התקיימה בהיכל ישיבת 'תפארת ציון'. כמו כן השתתף ראש הישיבה הגאון רבי שלמה קניבסקי בעצרת התעוררות מרכזית בעיר ביתר בהשתתפות רבני העיר ומאות תושביה.

עצרות נוספות בהשתתפות אלפים מבני יהדות אנגליה התקיימו בבריטניה שם התקיימו 7 עצרות מספד ענק בלונדון ובמנצ'סטר לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל, בראשות בנו ראש ישיבות קרית מלך ותפארת ציון הגר"ש קניבסקי שליט"א.

העצרות והופעתו בהדרת פניו של הגר"ש קניבסקי עוררו התעוררות גדולה בקרב כל בני הקהילה החרדית שביקשה ליטול חלק במעמדים ולהאזין לדברי ההספד שריתקו את המשתתפים.

במהלך דברי ההספד סיפר ראש הישיבה הגר"ש קניבסקי לאלפים הרבים שצמאו לשמוע את דבריו, על החיים בצלו של האבא הגדול:

בין שלל הסיפורים והגילויים סיפר ראש הישיבה: "אני זוכר בתור ילד שבכל יום שאל האבא את אמי בארוחת צהריים בסוף הארוחה מה אכלנו עכשיו כדי שאדע מה לברך ברכה אחרונה. הוא פשוט לא זכר מה אכל לפני כמה דקות. הוא התפלל שיזכור רק תורה".

עוד הוסיף כי "היה לו חשוב להאיר פנים לכל אחד. פעם שאלו אותו למה הוא משקיע כל כך הרבה זמן עבור אנשים לקבלם. והשיב שאביו הסטייפלר אמר שאין לדעת באיזה זכות זוכים לחיים. ואולי גם זאת הזכות".

כך, במשך זמן ממושך, בכל אחת מ7 העצרות שהתקיימו במהלך ביקור הבזק, סיפר ראש הישיבה הגר"ש קניבסקי את האנקדוטות והסיפורים שאותם הכיר מכלי ראשון , וחיזק ועורר את אלפי השומעים על הדרכים שניתן ללמוד מדמותו הייחודית והפלאית של מרן זצ"ל.

במהלך כל עצרות החיזוק וההתעוררות ברחבי הארץ ואירופה שיתף הגאון רבי שלמה קניבסקי את אלפי המשתתפים בהתעוררות הגדולה של מאות בחורי הישיבות להתחזק בלימוד לאחר פטירתו של מרן שר התורה זצוק"ל.

ב'מוסדות שר התורה' נערכים לשרשרת עצרות מספד וכינוסים לקראת השלושים לפטירתו של מרן שר התורה זצוק"ל.

הגר"ח קנייבסקי שר התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד