כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התושבים התארגנו והקימו קהילה

הכירו: בית הכנסת החדש של 'גבעת רוקח'

בשבת האחרונה נחנך בית הכנסת השכונתי בגבעת רוקח בבני ברק שיתן מענה לכל מאות המשפחות שהגיעו לגור בבניינים רבי הקומות שהוקמו במקום. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים של בית הכנסת החדש

הכירו: בית הכנסת החדש של 'גבעת רוקח'
בית הכנסת החדש בגבעת רוקח צילום: באדיבות המצלם

בשבת האחרונה הוקם בית הכנסת המרכזי 'גבעת רוקח' בגבעת ישיבת סלבודקה בבני ברק. בית הכנסת הוקם לאחר תקופה ארוכה בהם הורגש החיסרון בהעדר בית כנסת בכל אזור הגבעה, בנוסף לכך נבנו בשנים האחרונות מספר רב של בניינים רבי קומות שהביאו לגבעה מאות משפחות נוספות, דבר שהעצים את החסר של בית כנסת שכונתי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופת הקורונה התגבשה קבוצה של עשרות רבות מתושבי האזור בראשות הגאון רבי מנחם שפירא ראש ישיבת 'אהלי חיים' לכדי קהילה מאורגנת וקיימו את התפילות ברחבת אחד הבניינים בגבעה, כשבמקום מתקיימים תפלות ושיעורי תורה מידי יום, ואף קידושים והספדים התקיימו שם מעת לעת, ואולם הצורך במקום של קבע להקמת בית מדרש אזורי לתושבי השכונה הלך והתגבר.

בחודשים האחרונים שקדו בלשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין ליצירת מענה הולם ונערכו מספר ישיבות ודיונים למציאת פתרון כראוי, ובס"ד בשבת האחרונה נחנך בית המדרש המרכזי 'גבעת רוקח' ברחוב רבנו אשר 7.

במהלך השבת האחרונה גדשו בהתרגשות את אולם בית המדרש ומבואותיו מאות מתושבי השכונה במהלך התפלות. בקידוש מיוחד שנערך לרגל חנוכת הבית, העלו הרבנים על נס את מסירותם ופעילותם הנמרצת של אנשי לשכת ראש העיר.

במהלך השבוע החלו לפעול במקום מניינים לאורך כל שעות התפילה, כמו כן הוקם במקום ישיבת בין הזמנים לבני הישיבות כשרבנים וראשי ישיבות באים למסור שיעורים ושיחות לרגל ימי חג הפסח. יצוין כי כבר השבוע החלו הפעולות להרחבת אולם התפלה המרכזי, שכבר נעשה צר מהכיל, ועד לחג הפסח מקוים גבאי בית הכנסת לסיום העבודות.

בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד