כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לראשונה מהפלישה הרוסית

חתונה יהודית באוקראינה, ביום ה-40 למלחמה

ביום הארבעים למלחמה באוקראינה, אחרי כמעט חמישה שבועות של אש והריסות, פליטים ונדידות, נחגגה אמש במתחם 'מנורה', בעיר דנייפרו שבמזרח המדינה החתונה היהודית הראשונה באוקראינה מאז פרוץ המלחמה

חתונה יהודית באוקראינה, ביום ה-40 למלחמה
החתונה בדנייפרו בזמן המלחמה צילום: באדיבות המצלם

אלכסנדר טולקאץ' וטטיאנה גוויניאשוילי, צעירים יהודים מהעיר דנייפרו נישאו אתמול באוקראינה בטקס מצומצם שבו השתתפו בסך הכל 25 בני אדם, במקום מאות אנשים שהיו צפויים להשתתף בו מלכתחילה. חבריהם ובני משפחתם של השניים ברחו מהעיר או גויסו לצבא בשבועות האחרונים. אבל אלכסנדר וטטיאנה ידעו שאת החתונה שלהם הם יערכו בכל מקרה בתאריך שנקבע ארבעה חודשים מראש, ולא משנה כמה אנשים ישתתפו בה. 

"זה אמנם קצת הציק בהתחלה לחשוב שכל כך הרבה אנשים יקרים לנו לא יוכלו לשמוח איתנו, אבל אנחנו שמחים להקים בית משלנו מתוך ההריסות שמסביב. העיקר שיש לנו אחד את השנייה" הם אומרים. "התעקשנו להתחתן דווקא עם בני זוג יהודים למרות שזה לא תמיד קל במדינות מחוץ לישראל, אז ברור שהבית שלנו יהיה בית יהודי על מלא. החלום שלנו הוא לבית מלא ילדים קטנים שאותם נוכל לגדל בשקט ובשלווה" מספרים אלכסנדר וטטיאנה. 

את השניים קידש שליח חב"ד ורב העיר, הרב שמואל קמינצקי, שנשאר בה כדי להיות לעזר לאלפי היהודים שלא עזבו את העיר ולאחרים שמגיעים אליה כתחנת מעבר לפני בריחתם דרומה או מערבה אל מחוץ לגבולות המדינה. הרב קמינצקי אמר מתחת לחופה: "החתונה הזו מסמלת עבורנו את תחילת השבת החיים למסלולם ואנו תקווה שהיא תהיה דוגמא לרבים, ותטע בהם אופטימיות באשר לעתיד". 

בימים כתיקונם נערכים ב'מנורה' כמה חתונות מידי שבוע בהשתתפות מאות בני אדם כשהמרכז עצמו מספק בין היתר הן את הקייטרינג לחתונות והן מלון מפואר לקרובי משפחה שמגיעים לחתונות שכאלו.

הרב מאיר סטמבלר יו"ר הפדרציה – ארגון הגג של הקהילות היהודיות באוקראינה שהיה מהמשתתפים היחידים בחתונה אומר: "החתונה אמנם הייתה קטנה אבל היא הייתה מרגשת במיוחד והעניקה לנו הרבה כוחות בימים טרופים אלו. אנו מציעים לכל הזוגות היהודים הנמצאים במדינה לא לדחות את חתונותיהם אלא לבוא לדנייפרו ולקיים אותן אצלנו, במרכז 'מנורה' שבה ימצאו תשתית מלאה לחתונה יהודית כשרה, במחיר מסובסד על חשבון הקהילה. בניה של חיים חדשים היא הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות בעת הזו".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה דנייפרופטרובסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד