י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אפקט הסנקציות

אלפי רופאים שוקלים לעזוב את איראן בשל המצב הכלכלי

בעוד איראן מתמודדת עם כלכלה חלשה ואינפלציה גבוהה, אלפי רופאים רוצים לעזוב את איראן, ישנם כ-90,000 רופאים באיראן, המחולקים באופן שווה בין רופאים כלליים ומומחים

אלפי רופאים שוקלים לעזוב את איראן בשל המצב הכלכלי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

המועצה הרפואית של איראן מסרה כי כ-4,000 רופאים הגישו בקשה לתעודות רופא רשמיות ב-12 החודשים האחרונים, מתוך כוונה לעזוב את המדינה. דובר המועצה, רזה לאריפור, אמר כי המספר השנתי של בקשות מסוג זה היה פחות מ-600 בין 2013 ל-2015.

התנאים הכלכליים הידרדרו במדינה מאז 2018, כאשר ארצות הברית פרשה באופן חד צדדי מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 בין טהראן למעצמות העולם והטילה מחדש סנקציות משתקות.

המועצה הרפואית של איראן היא ארגון לא ממשלתי שאחראי על רישוי רופאים באיראן. היא יכולה לחלק תעודות רופא המאשרות כי הפונה זכאי לעסוק ברפואה באיראן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International. ישנם כ-90,000 רופאים באיראן, המחולקים באופן שווה בין רופאים כלליים ומומחים.

ישנם כ-90,000 רופאים באיראן, המחולקים באופן שווה בין רופאים כלליים ומומחים.

בחודש שעבר, המושל הכללי של מחוז פארס, שהוא בעצמו רופא ומרצה בבית ספר לרפואה, והדיקן הפופולרי ביותר בבית הספר לרפואה בשיראז, עורר סערה באיראן כשאמר לרופאים שהם לא הכרחיים ושהם יכולים לעזוב את המדינה אם הם רוצים. "רופאים שמאיימים לעזוב את איראן חופשיים ללכת ואני אדאג להם", צוטט מוחמד האדי אימניה, והוסיף כי הוא יהיה מוכן לשלם את עלות הנסיעה של רופאים שירצו לעזוב את איראן.

רופאים משבר כלכלי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד