כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ההלם בקואליציה

בנט ביטל לו"ז; קריאה לצרף את המשותפת

הודעתה המפתיעה של סילמן הכתה בהלם את המערכת הפוליטית חברי האופוזיציה מיהרו להתרגש ולשגר הודעות ואיחולי ברכה, כעת גם בקואליציה מנסים להתאושש ומגיבים לטלטלה שעלולה לעלות להם בכסא

בנט ביטל לו"ז; קריאה לצרף את המשותפת
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בעוד מערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעת סילמן כי תפרוש מהקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט עדיין לא הגיב על ההודעה אך פינה את כל הלו"ז שתוכנן להיום כדי לקיים סבב התייעצויות בהול.

כעת, לאחר הודעות השמחה והברכה ששגרו חברי האופוזיציה, התגובות מהקואליציה גם הן מתחילות להגיע, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי 'יש עתיד' בחדשות הבוקר של חדשות 12: "לא ראש הממשלה ולא ראש הממשלה החליפי הכירו את ההחלטה. אני לא ממהרת להספיד את הממשלה. לא יודעת מה אנחנו יכולים לעשות עכשיו".

‏השר ‎מתן כהנא מימינה, חבר מפלגתה, בתגובה ראשונה בגל"צ: "גיליתי על זה ממש עכשיו, אני מקווה שזה הפיך. הממשלה הזו עושה דברים טובים לעם, היא קמה בגלל אילוץ פוליטי אבל אני חושב שכדאי מאוד שהיא תמשיך לתפקד".

‏שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן 'יש עתיד' ברשת ב' "יכול להיות שזה נגמר. זה מוקדם, אנחנו צריכים לראות. אין ספק שהמצב יותר מורכב. אני מציע לא להתחיל עם ההספדים. ההודעה היא מאוד דרמתית, לא ציפיתי".

‏יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב (העבודה) בתגובה לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה: "אני מקווה שהיא תחזור בה, היא יו"ר הקואליציה. המהלך הזה יכול להוביל רק לבחירות כלליות - זה הדבר האחרון שהחברה הישראלית זקוקה לה, הרי לא ניתן להקים ממשלה אחרת". כך אמר ברדיו 103fm. ‏הוא הוסיף כי "ייתכן שנשמע שחבר או חברה אחרת בימינה יפרשו, אני מקווה שלא כך הם פני הדברים. ייתכן שהמהלך הזה הוא איתות לרה"מ כדי שיעשה מעשה בתוך הסיעה".

‏עוד אמר: "אין ספק שנושא החמץ בבתי החולים שהוכרע בבג"ץ - לא העניין האמיתי. בסופו של דבר הממשלה הזו זעירה מאוד בענייני דת ומדינה, אבל זה לא העניין".

‏סגן שרת הכלכלה ח"כ יאיר גולן (מרצ) בתגובה ברדיו 103 לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה: "מי שאשם זו אופורטוניסטית פוליטית מהזן הכי נחות שיש בשם עידית סילמן. זה מערער מאוד על יציבות הממשלה. במקום האופוזיציה - לא הייתי יוצא במחולות".

חבר הכנסת אלי אבידר הגיב: "חודשים שאני מתריע שמימינה תפתח הרעה. פרשנו להם שטיח אדום, אנחנו דורכים מולם על ביצים, נמנעים מלקדם חוקים שהתחייבנו עליהם לבוחר ואז מחנה השינוי מקבל יריקה בפרצוף".

ח"כ מוסי רז מ'מרצ': "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ סאמי אבו שחאדה: "התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות. לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות, הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו".

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) ב-103FM: "חבל, אנחנו כפוליטיקאים צריכים לשים את השריון ולבוא לעבודה. אחרי שנתיים של הסתבכויות פוליטיות הצלחנו להקים ממשלה - חבל על הזמן, קצת אחריות אישית".

חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון: "‏מציעה לא כל כך מהר להספיד את הממשלה הזו. זה נכון שהקואליציה מאבדת בעקבות הפרישה של עדית סילמן, את הרוב בכנסת, אך היא עדיין במצב של תיקו 60:60 ולא כל כך מהר נופלת. יש עוד כל כך הרבה תרחישים אפשריים למה שיכול לקרות כאן בשבועות הקרובים"

‏מנכ"לית מפלגת ימינה, סטלה ויינשטיין ברדיו 103 בתגובה לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה: "מאוד הופתעתי. היה נראה שזה באוויר, אבל חברתי עידית סילמן בדר"כ עושה דברים בצורה יותר מדורגת. אני יודעת שנעבוד קשה כדי לדלג גם על המשוכה הזו בעבודה קשה, בטוחה שיהיה בסדר".

פרישה מהממשלה עידית סילמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד