י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מת ביללות

שיסה את כלביו בצבוע באופן אכזרי ביותר - זה העונש שקיבל

בית משפט השלום בחיפה גזר שלושה חודשי מאסר בפועל על תושב הצפון, ששיסה את שני כלביו בצבוע ליד ביתו, עודד אותם ואף תיעד את המתרחש והעלה לפייסבוק עם הכינוי "האריות שלי"

שיסה את כלביו בצבוע באופן אכזרי ביותר - זה העונש שקיבל
pixabay

בית משפט השלום בחיפה גזר שלושה חודשי מאסר בפועל לתושב הצפון ששיסה את כלביו בצבוע שמת בייסורים קשים: תיעוד וידאו מזעזע ששותף בפייסבוק באוגוסט 2019 והגיע לידי רשות הטבע והגנים, שפתחה בחקירה בעקבותיו, הוביל היום לגזר דין של שלושה חודשי מאסר בפועל כנגד תושב היישוב עוספייא בשנות ה-40 לחייו בגין ציד אכזרי של צבוע, המוגדר בחוק כחיית בר מוגנת, באמצעות שני כלביו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי רשות הטבע והגנים וגזר הדין שניתן על ידי השופט זאיד פלאח בבית המשפט השלום בחיפה, באוגוסט 2019 הנאשם הבחין בשני צבועים בסמוך לרכבו וביתו בעוספייא ושחרר את שני כלביו, שהם כלבי תקיפה מסוג "אקיטה" בכדי לשסותם בצבועים. הנאשם נכנס לרכבו, נסע אחרי הכלבים שהתרחקו כ-400 מטרים מביתו ושם ראה שהכלבים תפסו את אחד הצבועים, שהיה פצוע וצולע. הכלבים תקפו ונשכו את הצבוע באכזריות ובעודו צופה במתרחש, הוציא הנאשם את מכשיר הטלפון הנייד שלו וצילם סרטון, במסגרתו תיעד את התקיפה של שני הכלבים כלפי הצבוע. זאת תוך שהוא קורא בקול ומעודד אותם להמשיך ולתקוף את הצבוע שוב ושוב ללא רחם. 

עקב מעשי התקיפה והנשיכות הרבות של הכלבים, בעידודו של הנאשם, הצבוע מת ביללות ובייסורים קשים.

הנאשם העלה בעצמו את הסרטון הקשה והאכזרי לאינטרנט באמצעות פוסט בפייסבוק, במסגרתו התפאר על האקט האכזרי שביצעו כלביו וכינה אותם "האריות שלי".

בהכרעת הדין שניתנה לאחר ניהול המשפט ושמיעת העדים כתב השופט כי "הנאשם למעשה הודה שהוא עודד את כלביו להמשיך ולתקוף את הצבוע גם לאחר שהוא נכנע, והנאשם הגדיל באכזריותו כאשר אמר, שהוא גם נהנה מכך".

הנאשם הורשע בעבירות של צייד ללא רישיון או היתר, איסור ציד בשיטות אכזריות ואיסור ציד בלילה ומעבר לעונש של שלושה חודשי מאסר בפועל, נגזרו עליו גם שישה חודשי מאסר על תנאי אם יבצע עבירות דומות תוך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר, קנס בסך 10,000 ₪ והתחייבות כספית בסך 50,000 ₪ להימנע מביצוע אחת או יותר מהעבירות בהן הורשע בתיק זה וזאת למשך 3 שנים מיום גזר הדין.

 

צבוע כלב התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד