י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחאת המתמחים מתחדשת

עשרות הפגינו בבתי חולים - במוצ"ש מול ביתו של בנט

בבתי החולים "שערי צדק" ו"העמק" הפגינו היום עשרות מתמחים נגד המתווה לקיצור התורנויות המוצע ע"י משרד האוצר, וקראו לקצר את התורנויות ע"פ המתווה של משרד הבריאות ובהתאם לצו של שרת הכלכלה. "קוראים לראש הממשלה ליישם את ההבטחות"

עשרות הפגינו בבתי חולים - במוצ"ש מול ביתו של בנט
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

מחאת המתמחים מתחדשת, היום(רביעי) עשרות מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים בבתי החולים "שערי צדק" ו"העמק" מחו נגד המתווה המוצע ע"י משרד האוצר, וקראו לקצר את התורנויות בהתאם לצו של שרת הכלכלה.

המוחים, הנמנים ברובם על ארגון המתמחים "מרשם" הצטרפו למחאה שהחלה אתמול (שלישי) במספר בתי חולים ברחבי הארץ, ובהמשך היום צפויה פעילות מחאה בבתי חולים נוספים.

כזכור, ביום שישי האחרון נכנס לתוקפו הצו המחייב את קיצור התורנויות ל-18 שעות, אך עקב מחלוקות בין משרדי הממשלה, ההסתדרות הרפואית ומנהלי בתי החולים על אופן יישומו ואופי המתווה, פסק בג"ץ בהסכמה עם המדינה לדחות את יישום המתווה עד ל-11 באפריל.

בארגון המתמחים "מרשם" מתנגדים לכוונה להוציא לפועל את מתווה קיצור התורנויות של 20-22 שעות, הכולל "מנוחה" של המתמחים בביה"ח, ומבקשים ליישם את המתווה של משרד הבריאות שמקצר את התורנויות מ26 ל18 שעות בתוכנית של 16+2.

בארגון המתמחים "מרשם" מתכוונים להמשיך במחאה, ואומרים כי בימים הקרובים צפויות פעולות מחאה בבתי חולים נוספים. במוצאי שבת צפויים המתמחים להפגין מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בקריאה שיתערב לטובת יישום המתווה של משרד הבריאות כפי שהובטח להם על ידו בעבר.

מארגון הרופאים המתמחים מרשם נמסר: "אנחנו נגיע להפגין ליד הבית של רוה"מ, זה שצריך לקבל את ההכרעה בנושא כחלק מניסיונות הפשרה של הימים האחרונים - כתוצאה מההליך בבג"צ. אנחנו נבקש להזכיר לו את כל מה שהממשלה הבטיחה לנו! ונדרוש ממנו למלא אחר התחייבויות הממשלה ולפעול לקיצור התורנויות במתווה של 16+2 - ולא דקה יותר - בדיוק לפי ההיתר! כל מתווה אחר הכולל "מנוחה" למתמחים, בתוך כתלי ביה"ח, הוא פייק מתווה ופייק קיצור תורנויות!".

מתמחים מחאה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד