כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בלי פוליטיקה וזיקוקים

השינויים בטקס המשואות: נפתלי בנט יגיע

שר התרבות והספורט הציג את עיקרי טקס המשואות, שייערך השנה לדבריו בלי רעש ופוליטיקה, את רעשי הזיקוקים תחליף פירוטכניקה שקטה וזאת לטובת לוחמי צה"ל הנמצאים בפוסט טראומה | רה"מ בנט לא ינאם בטקס המשואות וישמור על הממלכתיות כשהפוליטיקה נשארת בחוץ, כך לדברי השר טרופר

השינויים בטקס המשואות: נפתלי בנט יגיע
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע היום (רביעי) כי בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות השנה לא יהיה מופע זיקוקים. במסיבת עיתונאים שכינס הציג טרופר את תוכנית הטקס, והדגיש: "השנה הפוליטיקה נשארת בחוץ. לא יתקיים נאום ראש הממשלה ולא יוקרן סרטון ברכה שלו. כמו כן, לא תהיה כניסה טקסית שלו לרחבת ההר". הוא הדגיש שבימים הקרובים תוכרז רשימת משיאי המשואות, אחרי שנשבר השיא עם יותר מ-5,600 המלצות שהוגשו. 

"טקס הדלקת המשואות השנה מבקש לבטא את הערבות ההדדית, הרגישות החברתית ואת הממלכתיות הישראלית. הטקס יבקש להדגיש את הטוב המשותף, ויבקש לתת מקום למי שמקדישים את חייהם כדי להיטיב עם אחרים וכדי לבנות כאן חברה סולידרית יותר. טקס של רוח טובה", פתח טרופר את דבריו. "השנה, אחרי שנתיים של מגבלות התקהלות בשל הקורונה – שוב ישובו אלפים להר, לטקס עם קהל". 

טרופר הסביר את ההחלטה לא לכלול מופע זיקוקים בטקס ואמר: "חברים טובים שלי, כאלה ששירתו בעבר בדובדבן, בימ"מ וביחידות אחרות – יחידות שבשבועות האחרונים כולנו מהללים אותן ומודים להן, סיפרו לי שאולי עבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה. אני לא יכול לעמוד מנגד אל מול המצוקה שלהם. לא מעט מלוחמי צה"ל רואים את ערב יום העצמאות מתקרב וכבר נערכים לחזרה לשדה הקרב. לא כי יש מלחמה חלילה, אלא כי רעש הזיקוקים המתפוצצים מחזיר אותם לשם". השר גם קרא לכל הרשויות המקומיות בארץ לנהוג כך. "אם הטקס המרכזי בהר הרצל יכול לוותר על הזיקוקים ולהסתפק בפירוטכניקה שקטה, כולם יכולים. בואו ניתן ללוחמים שלנו מעט מרגוע לנפש הפצועה ממילא" אמר.

טקס הדלקת המשואות זיקוקים נפתלי בנט חילי טרופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד