י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיילים בסופרמרקטים

הנשיא זלנסקי: "נהפוך לישראל גדולה"

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי אמר כי המודל שלאחר המלחמה לאוקראינה יהיה 'ישראל גדולה' עם דגש עצום על ביטחון והגנה וכוחות שיטור במרחבים ציבוריים גם לאחר סיום המלחמה עם רוסיה

הנשיא זלנסקי: "נהפוך לישראל גדולה"
נאום זלנסקי לכנסת צילום: ערוץ כנסת

בנאום חוצב להבות לעם האוקראיני אמר הנשיא זלנסקי: "נהפוך לישראל גדולה עם פרצוף משלה, לא נתפלא אם יהיו לנו כוחות צבא או המשמר הלאומי בבתי קולנוע, בסופרמרקטים, בקניונים, אנשים עם נשק. אני סמוך ובטוח ששאלת הביטחון תהיה סוגיה מספר אחת בעשר השנים הקרובות, אני בטוח בזה".

הוא הוסיף: "ישראלים חיים מוקפים באויבים במשך כל ההיסטוריה שלהם ואוקראינה תעשה את אותו הדבר". הנשיא האוקראיני האשים את רוסיה בביצוע פשעי המלחמה מהגרועים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה בנאום חוצה להבות לאו"ם. זלנסקי אמר על הצבא הרוסי: "הם הרגו משפחות שלמות, מבוגרים וילדים והם ניסו לשרוף את הגופות".

זלנסקי התייחס למשפטים הידועים שלאחר מלחמת העולם השנייה ולמשפטו של אדולף אייכמן בישראל, אמר זלנסקי: "אני רוצה להזכיר לרוסים שריבנטרופ לא נמלט מהצדק לאחר המלחמה, גם לא אייכמן". הוא גם הטיל ספק ביעילותו של האו"ם ואמר: "אם אתם לא יודעים איך לקבל החלטה, אתם יכולים לפזר את עצמכם לגמרי, אם אתם לא יכולים לעשות משהו מלבד לדבר".

הנשיא האוקראיני ביקר בעיירות שנכבשו מחדש על ידי הצבא האוקראיני, ותיאר את הקטל שהיה עד לו, הנשיא האוקראיני אמר: "הצבא הרוסי בזז בגלוי את הערים והכפרים שהם כבשו. הם גונבים הכל שמתחיל באוכל ומסתיים בעגילי זהב שנשלפים החוצה מהנשים שמכוסות בדם".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד