ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הותר לפרסום

בגלל אכיפה: פוענח הפיצוץ בלשכת הבריאות

הותר לפרסום: השב"כ ומשטרת ישראל פענחו את פיצוץ החבלה בלשכת משרד הבריאות בנצרת | היום הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד שני תושבי הצפון

בגלל אכיפה: פוענח הפיצוץ בלשכת הבריאות
הנזק שנגרם למשרד הבריאות צילום: לפי סעיף 26א

השב"כ ומשטרת ישראל פענחו את פיצוץ מטען החבלה בלשכת משרד הבריאות בנצרת. האירוע החריג התרחש בתאריך 08/11/21, אז הונח מטען בכניסה ללשכת משרד הבריאות בעיר. כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק כבד למבנה.

חקירת האירוע ונסיבותיו הובלה על ידי שירות ביטחון הכללי בשיתוף עם ימ"ר צפון במשטרת ישראל, וזאת נוכח החשד לפיו החבלה במוסד השלטוני בוצעה על רקע פעילות אכיפה של משרד הבריאות ומשטרת ישראל, מתוך כוונה להניא את הרשויות מביצוע פעולות דומות בעתיד.

בפעילות המשותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר צפון במשטרת ישראל נעצרו לחקירה חשודים בהנחת מטען החבלה: ג'עפר פאח'ורי, בן 20, תושב נצרת ועלי כליבאת, בן 23, תושב בסמת טבעון

היום הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד השניים. לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד עמוס דניאלי, אחיו של פאחורי וגיסו של האח נסים כליבאת, תכננו לפוצץ מטען חבלה סמוך למשרדי נפת נצרת של לשכת הבריאות, השייכת למשרד הבריאות, בנצרת, במטרה לפגוע במשרדים ולגרום לבהלה.

הנאשם עלי שהוא קרוב משפחה לנסים נפגש איתו בבסמת טבעון. נסים אשר נשא איתו מטען נפץ ומערכת הפעלה אלחוטית עם שלט אסף את עלי ברכבו, והשניים נסעו לנצרת, במטרה לממש את התכנית ולפוצץ את המטען במשרדים.

נסים והנאשם עלי הגיעו לביתו של הנאשם געפר וסיכמו כי הנאשם עלי ייסע עם הרכב עד למשרדים על מנת להתריע להם על הימצאות כוחות משטרה בציר התנועה. בהמשך לסיכום זה, יצא הנאשם עלי ברכב לכיוון המשרדים. משלא נתקל בכוחות משטרה בדרך, המתין סמוך למשרדים.

מספר דקות לאחר מכן, יצאו הנאשם געפר ונסים באמצעות קטנוע ולבשו קסדות וכפפות. נסים ירד מהקטנוע, הניח את המטען סמוך לדלת, וחזר בריצה לקטנוע. הנאשם געפר החל בנסיעה, ולאחר מספר מטרים פוצץ נסים את המטען באמצעות שלט. כתוצאה מפיצוץ המטען נהרסה דלת המשרדים, חלק מחדרי המשרדים בקומת הכניסה, ניזוקו מפיסות מתכת שהועפו. לאחר מכן שרף הנאשם עלי את הבגדים שלבש בעת פיצוץ המטען, ונפטר מהקסדות.

 

משרד הבריאות פיצוץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד