א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מה המניע של סילמן?

סקר ישראל היום: גוש נתניהו מוביל; בנט מתרסק

גוש נתניהו מגיע ל-60 מנדטים • רק כרבע ממצביעי ימינה יצביעו לה פעם נוספת • הקואליציה בבעיה: רק 31% תומכים בהמשך כהונת הממשלה בהרכבה הנוכחי • כל הפרטים

סקר ישראל היום: גוש נתניהו מוביל; בנט מתרסק
נתניהו ובנט במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, והאולטימטום שהציב ח"כ ניר אורבך, סקר "מאגר מוחות" שנעשה עבור "ישראל היום" בחן את המפה הפוליטית בעיניי הציבור הישראלי, בין השאר בירר הסקר איזו ממשלה עדיפה בעיניהם, ומה הוביל לפרישתה של סילמן. 

מתוצאות הסקר עולה כי למפלגת הליכוד יש 35 מנדטים, יש עתיד - 19 מנדטים, ש"ס - 9 מנדטים, העבודה - 8 מנדטים, כחול לבן - 8 מנדטים, הציונות הדתית - 8 מנדטים, יהדות התורה - 8 מנדטים, ישראל ביתנו - 6 מנדטים, הרשימה המשותפת - 6 מנדטים, ימינה - 5 מנדטים, מרצ - 4 מנדטים, רע"מ - 4 מנדטים, בעוד תקווה חדשה לא עוברת את אחוז החסימה.

41% אמרו כי ממשלה בראשות נתניהו עדיפה בעיניהם, בעוד 28% אמרו כי הם מרוצים מהממשלה הנוכחית. 

41% אמרו כי בנימין נתניהו המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, בעוד 15% אמרו כי יאיר לפיד המתאים ביותר, 9% בני גנץ, 6% נפתלי בנט ו-5% ניר ברקת.

עם זאת, 31% אמרו כי המשך כהונת הממשלה הנוכחית עדיפה עליהם, כאשר 29% מעדיפים מערכת בחירות.

לשאלה מה גרם לעידית סילמן לעזוב, 47% טוענים כי מדובר במניע פוליטי, בעוד 31% טוענים כי מדובר במניע אידיאולוגי.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות - מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע"מ, בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. שיטת הדגימה: פאנל אינטרנטי. הסקר נערך בתאריכים 6.4.2022 ו־7.4.2022, בקרב 502 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). הדיגום מאפשר הסקת מסקנות במידת ודאות של 95%, עם טעות דגימה של 4.4%.

סקר מאגר מוחות ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד