י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הפרטים נחשפים

הרים את ידיו ואז שלף וירה 10 כדורים: כך חוסל המחבל

שני לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ הגיעו לפנות בוקר לאחד המסגדים ביפו, זיהו את המחבל וסימנו לו לעצור. תחילה הוא נכנע והרים ידיו אך אז שלף וירה לעבר הלוחמים - וחוסל

הרים את ידיו ואז שלף וירה 10 כדורים: כך חוסל המחבל
אילוסטרציה צילום: unsplash

שעות לאחר חילופי הירי סמוך למסגד ביפו במהלכם חוסל המחבל רעד פתחי חאזם יאמן, שביצע אמש (חמישי) את פיגוע הירי בתל אביב, מתבהרים פרטים נוספים שמלמדים כיצד נלכד בסופו של דבר המחבל לאחר מצוד לילי נרחב בו נטלו חלק כוחות רבים.

שני לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ, שעסקו במהלך שעות הלילה חיפושים אחר המחבל, הגיעו לפנות בוקר לאחד המסגדים ביפו, שם הם זיהו דמות חשודה שעונה לתמונה של המחבל ולנתונים שקיבלו זמן קצר לאחר הפיגוע.

שני לוחמי השב"כ ירדו מהרכב, קראו למחבל לעצור. לפי עדותם הוא הרים את ידיו לכניעה, אך אז שלף אקדח וירה לא פחות מעשרה כדורים. באותם רגעים שני הלוחמים פותחים לעברו באש ומנטרלים אותו.

כוחות הביטחון חיסלו לפנות בוקר (שישי) את המחבל, רעד פתחי חאזם יאמן ממחנה הפליטים ג'נין, שביצע אתמול את פיגוע הירי בתל אביב. זאת, בתום סריקות שהתנהלו מאז אמש בעיר ובסביבתה, במסגרת המצוד הנרחב אחר המפגע שרצח שני צעירים ופצע עוד כ-15 בני אדם במרכז בילוי ברחוב דיזנגוף בעיר.

למעלה מאלף שוטרים ולוחמים מהמשטרה, צה"ל והשב"כ השתתפו בסריקות ברחבי העיר וסביבתה. עוד בטרם חוסל המחבל, ביקשה הלילה המשטרה מהאזרחים להמשיך בשגרת החיים אך להימנע מהתקהלויות.

המחבל, ללא שיוך ארגוני מובהק ועבר ביטחוני, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, הוא נהרג. לא היו נפגעים לכוחותינו. משב"כ נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת.

בתוך כך, הלילה הודיע בית החולים איכילוב על שיפור במצבם של שלושה מנפגעי הפיגוע, שנפצעו באורח קשה. במהלך הלילה הסתיימו בהצלחה הניתוחים של הפצועים. הרופאים, לאחר מאמצים רבים, הצליחו לייצב את מצבו של פצוע אחד שהגיע במצב אנוש - והוא כעת מאושפז במצב קריטי. הבוקר נמסר כי מצבו הדרדר שוב ונשקפת סכנה לחייו. כמו כן התייצב מצבם של שלושה פצועים נוספים, והם מוגדרים כעת באורח קשה. בבית החולים מסרו כי הם עלו לאשפוז ביחידות הטיפול נמרץ.

גורמים במשטרה העריכו הבוקר כי הכוחות הגדולים שהוזרמו למוקד האירוע, בדגש על הכוחות המיוחדים שסרקו מבית לבית, וההפעלה המהירה של פקודת המשטרה שכללה עשרות מחסומים ונקודות ביקורת ברחבי העיר ובכל הכבישים והצירים שעוטפים את תל אביב, מנעה מהמחבל להתרחק מהזירה והביאה אותו להסתתר באזור יפו.

 

פיגוע בתל אביב חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד