י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גל טרור בישראל

מהקריה בת"א: הצהרות ראש הממשלה והשרים

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, נשאו הבוקר הצהרות מהקריה בתל אביב בעקבות גל הטרור ששיאו בפיגוע אמש שהתרחש בלב העיר תל אביב | בנט קרא לאזרחים שלא להיכנס להיסטריה; לדבריו, "המחבל נעזר בסייענים" | צפו

מהקריה בת"א: הצהרות ראש הממשלה והשרים
ההצהרה הבוקר צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הצהרה מיוחדת לתקשורת לאור הפיגוע החריג בלב המדינה בעיר תל אביב, בו הוא חשף כי כוחות הביטחון מנסים לאתר בשעות אלה את מי שסייע למחבל שרצח אמש שתיים ופצע עוד 5.

ראש הממשלה נפתלי בנט בנט קרא: "לא להיכנס להיסטריה; המחבל נעזר בסייענים".

"בסיומו של לילה ארוך, כוחותינו שמו את ידם על המחבל, וחיסלו אותו. כך בדיוק מצופה מלוחמינו", אמר ראש הממשלה בנט ששיבח את כוחות הביטחון, "לולא היו תופסים והורגים אותו עכשיו, האירוע היה יכול להתגלגל ימים ארוכים", אמר.

על זהות המחבל ציין בנט "אנחנו יודעים שמדובר במחבל בן 29, מג׳נין, בלי השתייכות ארגונית, אבל שהיה מי שסייע לו, גם בהתארגנות וגם בהשגת האמל"ח", הוא מצהיר: "כל רוצח יידע שנגיע אליו, וכל מי שמסייע למחבלים צריך לדעת שהמחיר שהוא ישלם יהיה כבד מנשוא".

"ראיתי את אביו של המחבל מסית לעוד אלימות ומתגאה בבנו הרוצח, ראינו את החגיגות ואת חלוקת הממתקים בג׳נין ובעזה. אלה האנשים שאנו מתמודדים איתם. לא, זה לא יחידים. רצונם הוא לשבור את רוחנו ואת אחיזתנו כאן בארץ שלנו. אבל הם לא יצליחו, לעולם לא נישבר", הוסיף.

על המשך הדריכות אמר בנט בדבריו "האירוע בתל אביב הסתיים אבל אנחנו לא מורידים את רמת הדריכות שלנו, בתוך תל אביב ובשאר חלקי הארץ", בנט פונה לאזרחי המדינה "אנחנו בתקופה קשה ומאתגרת. יתכן שהיא תהיה ממושכת. פיגועי יחידים בלי תשתית ארגונית הם אתגר גדול למערכת הבטחון, אבל היא תעמוד בו. האויבים שלנו יחפשו כל בקיע וינצלו כל הזדמנות כדי לפגוע בנו".

"מאנשים שחוגגים רצח יהודים באמצעות חלוקת ממתקים אין לי שום ציפיות, אבל צריכות להיות לנו ציפיות גבוהות מעצמנו. אנחנו - כעם, כמדינה - נצטרך אורך רוח, עצבים חזקים, עירנות אזרחית של כולנו, ומעל לכל אמונה גדולה בצדקת דרכנו בארץ הזאת", הוסיף.

בנט אף קרא לאזרחים שלא להיכנס להיסטריה, "אנחנו נילחם בטרור ביד קשה - וננצח. זה אפשרי. טרור אינו גזירת גורל. בהלה והיסטריה הן לא תכנית פעולה״, שהוא קורא ״גם לכלי התקשורת לגלות אחריות וקור רוח ולא לזרוע פאניקה מיותרת בציבור. זו לא תכנית ריאליטי, אלה החיים שלנו, וכושר העמידה שלנו כעם וכחברה הוא חיוני"

צפו:

לאחר מכן שר הביטחון בני גנץ נשא דברים ואמר: "החברה הישראלית לצערי למודת מלחמות וגלי טרור. תמיד ניצחנו ביד ברזל מבצעית ובאגרוף ברזל ישראלי. גם הפעם, אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור".

"הרמאדן צריך להיות חודש של פולחן דתי ובילוי משפחתי. אני מאמין שכך חושבים מרבית הפלסטינים, שהטרור פוגע בהם ובאינטרסים שלהם", ציין השר גנץ, "כך גם אזרחי ישראל המוסלמים. טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות".

על המשך הפעילות אמר השר גנץ, "ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים. איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל". גנץ פנה לאזרחים בישראל "אנחנו חזקים מהטרור ומבני העוולה שמבצעים אותו, ואנחנו ננצח ביחד: באמצעות כוחות הביטחון, באחריות לאומית ובערבות הדדית."

נפתלי בנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד