כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פשע מלחמה

טיל של פוטין הרג 30 אזרחים שחיכו בתחנת רכבת

לפחות 30 הרוגים וכ-100 פצועים לאחר שטיל רוסי פגע בתחנת רכבת אוקראינית עמוסה במאות אזרחים נואשים המנסים להימלט מהלחימה. הנשיא זלנסקי גינה: "רוע שאין לו גבולות"

טיל של פוטין הרג 30 אזרחים שחיכו בתחנת רכבת
הזירה בתחנת הרכבת צילום: משרד ההגנה האוקראיני

יותר מ-30 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בפגיעת רקטה רוסית על תחנת רכבת במזרח אוקראינה היום, כאשר אזרחים מיואשים ניסו להתפנות לאזורים בטוחים יותר של המדינה.

הפגיעה הייתה בתחנה העמוסה של קרמטורסק, תמונות קשות לצפייה פורסמו ברשתות החברתיות, בהן נראות גופות פזורות על הרצפה בחוץ, מוטלות בין מזוודות נטושות ועגלות ילדים. חלקן כבר הוכנסו לשקיות ירוקות, בעוד בתמונות אחרות נראה עשן עולה מהתחנה בזמן שכוחות הכיבוי עבדו במקום.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב באינסטגרם על המתקפה ואישר את הדיווחים על נפגעים. "הכוחות הרוסיים הורסים את האוכלוסייה האזרחית. זהו רוע שאין לו גבולות. ואם זה לא ייענש, זה לא ייפסק לעולם", כתב.

מושל האזור פבלו קירילנקו אמר שאלפי אנשים היו בתחנת הרכבת בזמן התקיפה, והתכוננו להתפנות לאזורים בטוחים יותר בזמן שרוסיה ממקדת את חייליה במזרח אוקראינה.

אלכסנדר קמישין, מנהל חברת הרכבות באוקראינה כתב ברשתות החברתיות: "שתי רקטות פגעו בתחנת הרכבת קרמטורסק. אנשים נפגעו". בהמשך הוסיפה החברה: "על פי נתונים שלנו, יותר מ-30 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו במתקפת הרקטות על תחנת הרכבת קרמטורסק".

קרמטורסק נמצאת במזרח המדינה, כ-80 קילומטרים צפונית לדונייצק ו-130 קילומטרים מערבית ללוהנסק. מאות אנשים בתחנה עולים לרכבות כל יום לכיוון מערב.

גורמים רשמיים אוקראינים אומרים שהכוחות הרוסיים התארגנו מחדש למתקפה חדשה, וכי מוסקבה מתכננת להשתלט על כמה שיותר שטחים בחלק המזרחי של אוקראינה המכונה דונבאס הגובל עם רוסיה. רשויות מקומיות באזורים מסוימים קראו לאזרחים לעזוב בזמן שזה עדיין אפשרי ובטוח יחסית לעשות זאת.

מלחמת אוקראינה רוסיה תחנת רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד