כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בחדרי מתים באוקראינה

מתכחשים: רוסיה מסרבת לקבל אלפי גופות של חיילים רוסים

הקרמלין הודה כי ספג "אבידות משמעותיות של חיילים" באוקראינה, יותר מ-7,000 גופות של חיילים רוסים שאין להם דורש נמצאות בחדרי מתים אוקראינים. אוקראינה ניסתה להחזיר 3,000 גופות לרוסיה אך הקרמלין סירב לקבלן

מתכחשים: רוסיה מסרבת לקבל אלפי גופות של חיילים רוסים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

אוקראינה הודיעה שיש לה 7,000 חיילים רוסים מתים בחדרי מתים ובמכונות קירור, בעוד שמספר ההרוגים הרוסי הכולל מגיע ל-19,000.

אולקסי ארסטוביץ', יועצו של ראש הממשל הנשיאותי באוקראינה, אמר שהם ניסו להחזיר את גופותיהם של 3,000 חיילים בתחילת המלחמה, אך רוסיה סירבה, ואמרה שהיא לא מאמינה שהאבידות שלהם היו כה גבוהות.

הוא אמר ל'וושינגטון פוסט': "הם אמרו, אנחנו לא מאמינים בכמויות כאלה. אין לנו את המספר הזה. אנחנו לא מוכנים לקבל אותן". משרד הפנים של אוקראינה הקים מאז אתר אינטרנט וערוץ טלגרם לרוסים כדי שיחפשו תמונות של הרוגים ושבויי מלחמה. הקרמלין הפחית את מספר ההרוגים העצום שלו במלחמה, והודה באובדן של 1,351 חיילים.

מנגד, השופר של פוטין, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודה ביום שישי באבידות הכבדות: "יש לנו אבדות משמעותיות של חיילים. וזו טרגדיה ענקית עבורנו".

לקרמלין יש מדיניות של דיווח על נפגעים צבאיים עם צו מ-2015 שהכריז על כל מקרי המוות כתוצאה ממלחמה, כסוד מדינה, ובשנה שעברה כל הצהרה שמכפישה את הצבא הפכה לעבירה פלילית. נאט"ו מעריכה כי בין 7,000 ל-15,000 חיילים רוסים נהרגו, בעוד אוקראינה מאמינה שהמספר גבוה יותר בהתבסס על דיווחים בשדה הקרב ותקשורת שיורטה.

הרוסים שלא הצליחו מול הצבא האוקריאני, טבחו כנקמה בנשים וילדים. התובעת הכללית של אוקראינה, אירינה ונדיקטובה, אמרה שבאזור קייב, שכולל את בורודיאנקה, בוצ'ה ועוד ערים וכפרים כמו אירפין, הרשויות מצאו 650 גופות, מהן 40 ילדים. במקביל, התובעים באוקראינה אמרו כי 169 ילדים נהרגו ו-306 נפצעו בפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד