כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השוואה הזויה

"היטלר גאון כלכלי": ישראל וגרמניה גינו את הכרזת ראש הממשלה

ראש ממשלת פרו הכריז ביום חמישי האחרון, במהלך מושב בפרלמנט בעיר הואנקאיו, כי היטלר הפך את גרמניה "למעצמה הכלכלית הראשונה בעולם" על ידי פיתוח נתיבי תקשורת ותשתיות בארצו. שגרירות ישראל וגרמניה גינו את הדברים: "הוא רוצח"

"היטלר גאון כלכלי": ישראל וגרמניה גינו את הכרזת ראש הממשלה
משרפה באושוויץ צילום: pixabay

שגרירויות גרמניה וישראל בפרו גינו ודחו ביום חמישי האחרון את דברי ראש ממשלת פרו, אניבל טורס, שאמר כי הרודן הנאצי אדולף היטלר הצליח מאד בבניית כבישים בארצו, והזכירו לו כי "הפשיסט רצח שישה מיליון יהודים".

"אדולף היטלר היה דיקטטור פשיסטי ורצח עם", מסרה שגרירות גרמניה בפרו, והוסיפה כי "זו לא ההתייחסות הנכונה כדוגמה מכל סוג שהוא".

עוד הגיבו הגרמנים: "אדולף היטלר היה דיקטטור פשיסטי וביצע רצח עם במלחמה הקשה ביותר בכל הזמנים, הוא ביצע רצח עם של שישה מיליון יהודים", אמרה שגרירות גרמניה בפרו בהצהרה. "מול התרחיש הזה, היטלר אינו ההתייחסות המתאימה כדוגמה מכל סוג שהוא".

ראש ממשלת פרו הכריז ביום חמישי כי היטלר הפך את גרמניה "למעצמה הכלכלית הראשונה בעולם" על ידי פיתוח נתיבי תקשורת ותשתיות בארצו. "איטליה, גרמניה, הם היו בדיוק כמונו, אדולף היטלר ביקר בצפון איטליה, ומוסוליני הראה לו כביש מהיר שנבנה ממילאנו לברשיה. היטלר ראה את זה, הוא הלך לארצו ומילא אותה בכבישים מהירים, שדות תעופה, והפך את גרמניה למעצמה הכלכלית המובילה בעולם", אמר טורס, שדיבר על חשיבות פיתוח התשתיות במדינה.

שגרירות ישראל בפרו גינתה גם היא את הדברים: "השיח הפוליטי הפרואני כולל רפרנטים כמו היטלר ומוסוליני כדוגמה לשגשוג, משטרים של מוות וטרור אינם יכולים להיות סימן להתקדמות. היטלר היה האחראי למותם של 6 מיליון יהודים, לומר עליו שבחים זה פגיעה בקורבנות הטרגדיה העולמית ההיא".

פרו ישראל גרמניה אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד