כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא מפספסים הזדמנויות

דיווח מביש על הפיגוע בתל אביב: הכותרת הוחלפה

ה"גרדיאן" הבריטי הידוע בסיקור אנטי ישראלי בכל הזדמנות, תיקן את כותרת הפיגוע בתל אביב ש"רמזה שישראל אשמה" | הכותרת המקורית באתר העיתון סומנה כ"מחפירה"

דיווח מביש על הפיגוע בתל אביב: הכותרת הוחלפה
מתנדבי זק"א בזירה צילום: ישי ירושלמי

ה"גרדיאן" הבריטי תיקן את הכותרת בדיווח שלו על מתקפת הטרור בתל אביב מ"כוחות ישראליים הורגים פלסטיני לאחר שירי בתל אביב הותיר שני הרוגים" ל"ישראל: שני הרוגים לאחר שחמוש פתח באש בבר תל אביב", לאחר תלונות שהעיתון רמז כי "ישראל אשמה באירוע". הכותרת על שני הרוגים פורסמה לפני שנודע על הרוג שלישי.

מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה הודיעה כי תגיש תלונה רשמית נגד הכותרת המקורית של הגרדיאן, וזעמה על הפרסום בשל הסיקור המחפיר שלו. המועצה כתבה: "מחבל פלסטיני רצח שני אנשים ופצע רבים אחרים. איך כל פרסום שמכבד את עצמו יכול להפוך את הסיפור לרמוז שישראל אשמה כאן? מביש מהגרדיאן".

עוד נמסר: "אנחנו נגיש תלונה רשמית על כלי התקשורת שיש לו רקורד ארוך ובעייתי בכל הנוגע לסיקור על ישראל וקוראים לאחרים לעשות כמונו".

לא רק ה'גארדיאן' פרסם כותרת מבישה, כלי תקשורת נוספים כמו סוכנות הידיעות רויטרס פרסמו כותרות עם משמעות שישראל היא זאת שתקפה פלסטיני שכביכול חף מפשע. משרד החוץ הישראלי פנה לכלי התקשורת הללו בדרישה לשנות את הכותרות.

ליאור חייט, דובר משרד החוץ, אמר: "כותרת כזו לא רק נותנת לגיטימציה מכוונת לטרור, אלא שהיא גם שקרית, מראה על רמה נמוכה של עיתונאות". עוד כתב דובר משרד החוץ: "אם אתה לא יכול לקרוא לאיש שרצח ישראלים רק בגלל היותם ישראלים, "טרוריסט" אתה נותן לגיטימציה למעשיו. לארגונים השומרים על שתיקה לאחר פיגוע מהסוג הזה, אין זכות מוסרית לקרוא לעצמם ארגוני זכויות אדם".

תגובת משרד החוץ לאחר התיקון של ה'גארדיאן': "למילים יש השלכות, כאשר נעשות טעויות, חיוני שכלי החדשות יתקנו דיווח מטעה באופן מיידי. ה"גרדיאן" עשו זאת, כאשר תיקנו את הכותרת של כתבה שפורסמה לאחרונה בעקבות מתקפת טרור קטלנית שבה נרצחו שני ישראלים".

גרדיאן פיגוע בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד