כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השמים הם הגבול

השר הבחרייני מזמין את הישראלים לבקר: "יש לנו בית כנסת"

על רקע חג הפסח המתקרב, בממלכת בחריין המפרצית שכוננה יחסים עם ישראל לפני שנה וחצי משקיעים לא מעט מאמצים שיווקיים כדי לפתות את הישראלים להגיע לחופשה שם ולא רק בדובאי באמירויות. שר התיירות הירדני בראיון ראשון לתקשורת הישראלית

השר הבחרייני מזמין את הישראלים לבקר: "יש לנו בית כנסת"
שר התיירות של בחריין, זאיד א-זיאני צילום: מתוך שידורי כאן 11

שר התיירות, התעשייה והמסחר של בחריין, זאיד א-זיאני, מספר בראיון לרועי קייס ב'כאן חדשות', מה יש למדינת האיים שקצת פחות מוכרת לישראלים, להציע לתייר הישראלי. השר כבר מתחיל להתרגל לעומס התנועה בכבישי ישראל, בתקווה להעתיק אותם לקווי התעופה בין נתב"ג למנאמה בירת בחריין.

"אנחנו שמחים מאוד בהתפתחות היחסים בין בחריין וישראל ושואפים במיוחד בתחום התיירות שהיחסים יתפתחו מיחסים בין ממשלות ליחסים בין עמים. התיירות היא אחד הגורמים שבאמצעות אפשר לזרז את זה", אומר ל'כאן חדשות' ומוסיף כי "צריך להביא בחשבון שלא היה קו טיסות ישיר בין שתי המדינות עד ל-30 בספטמבר 2021. זה מקשה על פיתוח קשרי תיירות וביקורים הדדיים, היום יש קו טיסות ישיר, יש שגשוג גדול".

בהשוואה לנהירה הישראלית לאמירויות ולדובאי בפרט, עד כה מספר התיירים הישראלים שנסעו לבקר בממלכה המפרצית הקטנה צנוע למדי, כמה אלפים בודדים מאז השקת קו הטיסות הישירות בספטמבר האחרון. רועי קייס שאל את א-זאיני: "מה היא המטרה מבחינת המספר של התיירים?".

"דה סקיי איז דה לימיט", ענה השר ,(השמים הם הגבול); "כל עוד יש הדדיות וצמיחה, יש לנו הסכם עם ישראל שמאפשר לנו להטיס 14 טיסות בשבוע, כלומר שתי טיסות ביום. יש לנו יכולת גדולה להכיל זאת. אנו מקווים שישראל תהיה מהמדינות שמגיעות ביותר לישראל וכך בחריין לישראל, בזמן האחרון אנחנו עושים יחסי ציבור לתיירות מאצלנו לישראל כי זה הפך קל יותר להגיע לישראל ולהיכנס אליה אחרי הסרת מגבלות הקורונה".

אז מה מציעה לתייר הישראלי מדינת האיים הקטנה במפרץ שחיים בה פחות משני מיליון בני אדם? "זה תלוי במה שהתייר רוצה" אומר שר התיירות הבחרייני, "אם הוא רוצה עתיקות יש, אם הוא רוצה ים יש, אם הוא רוצה מדבר יש, אם הוא רוצה דבר מסחרי זה גם קיים. בחריין מספקת רבות, מדינה כמו בחריין היא מדינה קטנה, אם תלך למנאמה העתיקה בפחות מק"מ תראה בית כנסת, מקדש הינדואי בעל יותר מ-200 שנה, כולם אוכלים ושותים ביחד. זה ב-DNA הבחרייני".

ואי אפשר בלי מילה על המחירים. טיסה הולך ושוב עולה בסביבות 500 דולר. מלון ארבעה כוכבים עולה בסביבות ארבע מאות דולר לאדם בחדר זוגי פלוס ארוחת בוקר למשך ארבעה לילות. מלון חמישה כוכבים מתחיל בשש מאות דולר לאדם בעבור אותו פרק זמן.

"יש לנו רמת שירות גבוהה מאוד, בשווקים, במסעדות. אפילו בנסיעה במונית", אומר השר ומתייחס למחירים; "אבל אנחנו מנסים לשמור תמיד על מחירים תחרותיים ביחס למדינות השכנות ואפילו מדינות אחרות. ממוצע עלות הנסיעה לבחריין זול בהרבה מעלות נסיעה למדינות אחרות".

לגבי הסמיכות של בחריין לאיראן, מרגיע השר את הישראלים ואומר ל'כאן חדשות': "בחריין מדינה בטוחה, כמו שאנחנו נמצאים בתל אביב ומרגישים בביטחון, בחריין מקבלת אותם בביטחון. הדוגמה הטובה ביותר הם הישראלים שביקרו בבחריין והתערבבו בין האנשים והסתובבו ברחובות בלי פחד או איום הם נהנו בבחריין ורבים מהם חזרו פעם נוספת". ואם מדברים על תחושת הביטחון בבחריין, אי אפשר שלא להזכיר את הקהילה היהודית הקטנה שמונה כמה עשרות ונהנית מחופש פולחן. קהילה שפורחת מאז הסכמי אברהם.

איבראהים א-נונו, ראש הקהילה היהודית בבחריין אומר לקייס: "מאז 1947 ואילך היו קשיים ושמרנו על פרופיל נמוך, עכשיו אין צורך לשמור על פרופיל נמוך יותר. אנחנו שמחים לצאת לפומבי ולקיים חיים יהודיים בבחריין".

בחריין יעד תיירותי רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד