י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במרחק לחיצת יד

צפו: ג'ונסון וזלנסקי צעדו ברחובות קייב ושוחחו עם אזרחים מרוגשים

בתיעוד לא שגרתי שפרסמה ממשלת אוקראינה, נראה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי צועד בבגדים אזרחיים לצד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון המעונב, שהגיע לביקור פתע ויצא לטיול ושוחח עם אזרחים

צפו: ג'ונסון וזלנסקי צעדו ברחובות קייב ושוחחו עם אזרחים מרוגשים
זלנסקי וג'ונסון ברחובות קייב צילום: דוברות ראש ממשלת בריטניה

במרחק לחיצת יד צעדו אתמול (שבת) במרכז קייב בירת אוקראינה, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ודיברו עם תושבים מקומיים. משרד ההגנה האוקראיני צייץ על כך בטוויטר וכתב: "כך נראית דמוקרטיה, כך נראה אומץ, כך נראית ידידות אמיתית בין עמים".

ראש הממשלה הבריטי הגיע לקייב כדי להפגין את הסולידריות האיתנה של בריטניה עם אוקראינה ולקיים דיונים מעמיקים עם הנשיא זלנסקי על סיוע צבאי וכלכלי למדינתו.

הוא שב והדגיש כי בריטניה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במאבקה האמיץ של אוקראינה נגד הפלישה האכזרית והבלתי מעורערת של רוסיה ולהבטיח את ביטחונה ושגשוגה לטווח ארוך.

ראש הממשלה הבריטי הבטיח סיוע צבאי חדש של 120 כלי רכב משוריינים ומערכות טילים נגד ספינות, בזמן שהתקיפה של רוסיה נמשכת. זאת בנוסף לציוד צבאי ברמה גבוהה בשווי 100 מיליון ליש"ט שהוכרז אתמול, כולל טילי נ"מ, ועוד 800 טילים נגד טנקים, ותחמושת שוטפת לתקיפות מדויקות.

עוד בנושא:

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר בקייב

ראש הממשלה הבריטי גם אישר תמיכה כלכלית נוספת, והבטיח 500 מיליון דולר נוספים בהלוואות של הבנק העולמי לאוקראינה, מה שמעלה את הערבות הכוללת של בריטניה של כמיליארד דולר.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר ג'ונסון כי בריטניה תמשיך להחריף את הסנקציות נגד רוסיה. כן אמר גם כי מעשיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הובילו "מכה מוחצת" למוניטין שלו ולממשלת רוסיה. "אנחנו נשפיע על יכולתה של רוסיה להשתמש במשאבי האנרגיה שלה, המלחמה קובעת את חזון העתיד של אוקראינה, אז אני והשותפים שלנו נספק לאוקראינה ציוד, טכנולוגיה, מודיעין כדי שאוקראינה לעולם לא תתמודד עם זוועות הפלישה והסחיטה".

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין וג'וזפ בורל, הדיפלומט הבכיר של הגוש, ביקרו ביום שישי בקייב ובבוצ'ה, לצד ראש ממשלת סלובקיה אדוארד הגר. גם קנצלר אוסטריה קארל ניהאמר, נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבירה קייב. ניהאמר סייר בעיירה בוצ'ה היכן שנחשפו קברי אחים של תושבים שנרצחו באכזריות מחרידה בידי חייליו של פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון ולדימיר זלנסקי קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד