ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכתב נדיר ומיוחד

לכבודו של הרבי: 'קריאה קדושה' של הרבנים הראשיים לישראל

ביום שלישי הקרוב, יציין העולם היהודי את 'יום הבהיר' י"א בניסן, יום הולדת האדמו"ר מליובאוויטש, לקראת היום הגדול, מתפרסמת היום 'קריאה קדושה' מיוחדת עליה חתומים הרבנים הראשיים לישראל, הרבנים גם קוראים להקדיש את החג הקרוב לחינוך בני ובנות הבית, ולצאת ולאתר את 'הבן החמישי'

לכבודו של הרבי: 'קריאה קדושה' של הרבנים הראשיים לישראל
הרבי מחב"ד עם ספר תורה צילום: JEM

ימים ספורים קודם יום הבהיר י"א בניסן - מלאות 120 שנה להולדת האדמו"ר מליובאוויטש, מתפרסמת 'קריאה קדושה' שנחתמה בסיום מושב מיוחד של מועצת הרבנות הראשית לישראל, על ידי הרבנים הראשיים וכל חברי המועצת. הרבנים כותבים על המהפיכה הכבירה שחולל הרבי בעולם היהודי, על הרבנים השלוחים והמנהיגים שממשיכים את מורשתו ומצוותו, על כוח תורתו הקדושה ומלחמתו בעד שלושת השלימויות, על העידוד למנהיגים ועל התמריץ לכל יחיד. הם מעוררים להקדיש את י"א ניסן הקרוב ל"יום החינוך ומעשים טובים", ללימוד מתורתו, ולהביא את 'הבן החמישי' לליל הסדר כפי בקשתו של הרבי.

לקראת היום הגדול, מתפרסמת היום 'קריאה קדושה' מיוחדת עליה חתומים הרבנים הראשיים לישראל, לצד כל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. במילים יוצאי דופן בחשיבותן ובערכן, כותבים הרבנים על דמות הענקים של הרבי מליובאוויטש, על נשמתו הגדולה שירדה לעולם בערב שבת קודש י"א בניסן לפני 120 שנה, על כוח תורתו הקדושה, אהבת ישראל שלו לכל יהודי, ומפעל השליחות שממשיך מכוחו ובמצוותו. הם מציינים את מסירות וגדלות הנפש שראה העולם בחודשים האחרונים, אצל שלוחי הרבי באוקראינה, המדינה בו נולד הרבי, ואת החשיבות שראה הרבי בכך שמנהיגי הקהל ורועי הדרך ירחיבו את מעגלי ההשפעה שלהם ויכניסו תחת כנפי השכינה כל יהודי ויהודי.

מכתב הרבנים הראשיים באדיבות עדכוני חב"ד

כמו כן הם מזכירים את העובדה שעל פי קריאתו הקדושה של הרבי, נעשים מאמצים בכל רחבי העולם להקדיש את יום י"א בניסן ל"יום החינוך ומעשים טובים", ולהעמיק את החינוך בקרב הדור הצעיר, ולהעמיד את ערכי התורה כבסיס אנושי לצדק מוסר ויושר בקרב הציבור כולו. הרבנים גם קוראים להקדיש את החג הקרוב לחינוך בני ובנות הבית, ולצאת ולאתר את הבן החמישי, לצרף עוד ועוד יהודים לשולחן הסדר, כך שנשמתו תאיר באור התורה והמצוה, ויהא זה לזכותו של הרבי, אוהבן וסניגורן של ישראל, שהקדיש את חייו לכל בני ובנות ישראל בכל מקום שהם.

"יוצאים אנו בקריאה של חיבה, בתאריך מיוחד זה, להתחזק ולהרבות כבוד שמים, לכל אחד ואחד להקדיש זמן, להתבונן במורשתו הגדולה, להעמיק בלימוד תורתו העשירה, ולהרבות בעשיה של מצוה בדרכו ולאורו".
לצד חתימותיהם של הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"י יוסף שליט"א, ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגרד"ב לאו שליט"א, באים גם חתימותיהם של חברי המועצת: הרה"ג הרב חיים שמעון גד אליטוב, רב המועצה האיזורית מטה בנימין; הרה"ג הרב יצחק חיים פרץ, רב העיר רעננה; הרה"ג הרב רצון ערוסי, רב העיר קרית אונו; הרה"ג הרב יעקב רוז'ה, רב העיר בת ים; הרה"ג הרב יצחק רלב"ג, רב מעלות דפנה ירושלים; הרה"ג הרב יצחק דוד גרוסמן, רב העיר מגדל העמק; הרה"ג הרב אליעזר שמחה וייס, רב המועצה האיזורית עמק חפר; הרה"ג הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב; הרה"ג הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת; הרה"ג הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע; הרה"ג הרב אייל קרים, הרב הראשי לצה"ל; הרה"ג הרב יצחק לוי, רב העיר נשר.

מי שהוביל את היוזמה לכנס את המועצת לכבודו של הרבי, ולהביא לאחדות של כל גדולי רבני ישראל המייצגים את כל החוגים והזרמים השונים, הוא הגאון החסיד הרב חיים שמעון גד אליטוב שליט"א, מחשובי וזקני רבני חב"ד בארץ הקודש, רב המועצה האיזורית מטה בנימין, חבר מועצת הרבנות הראשית, יו"ר ועד רבנים וקהילות בתפוצות, וחבר מועצת הנשיאות של "איחוד הרבנים במדינות האיסלאם".

חב"ד הרבנים הראשיים הרבי מליובאוויטש אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד