ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ההונאה נחשפה

פרופסור אמריקאי הואשם בהסתרת קשרים עם סין

חבר מושבעים פדרלי הרשיע פרופסור לשעבר מאוניברסיטת קנזס בהסתרת קשריו עם הממשלה הסינית. הוא צפוי לעשרות שנות מאסר פדרלי, כמו גם קנס של מאות אלפי דולרים בגין הונאה. כך לפי משרד המשפטים האמריקאי

פרופסור אמריקאי הואשם בהסתרת קשרים עם סין
ה-FBI בפשיטה. תמונת אילוסטרציה צילום: צילום מסך

פנג טאו, הידוע גם בשם פרנקלין טאו, בן 50, הורשע ביום חמישי האחרון, בשלוש עבירות של הונאה, ובסעיף אחד של הצהרות שווא, על ידי חבר מושבעים פדרלי לאחר שהסתיר שהוא הועסק באוניברסיטה המזוהה עם הממשלה בסין. בעוד טאו הועסק על ידי אוניברסיטה ממשלתית בסין, הוא עבד גם על מחקר שממומן על ידי ממשלת ארה"ב בזמן שהיה באוניברסיטת קנזס, כך על פי משרד המשפטים האמריקאי.

בשנת 2018, טאו קיבל תפקיד באוניברסיטת פוג'ואו בסין, מה שדרש ממנו להיות עובד במשרה מלאה באוניברסיטה, כך על פי מסמכי בית המשפט. כחבר סגל של אוניברסיטת קנזס בארה"ב, טאו נדרש להגיש דוחות שנתיים על כל עבודה חיצונית שעלולה להיות ניגוד עניינים, ומשרד המשפטים קובע כי טאו לא הודיע ​​לאוניברסיטה על התפקיד, ושיקר בניסיונות להסתיר את התעסוקה.

הרשויות גם מצהירות כי טאו שיקר לאוניברסיטת קנזס לאחר שעבר לסין כדי לעבוד במשרה מלאה באוניברסיטת פוז'ו, וטען בפני מנהלי האוניברסיטה שהוא נמצא באירופה במקום זאת. בתקופתו כחבר סגל באוניברסיטת קנזס, טאו גם ערך מחקר במסגרת חוזים בין ממשלת ארה"ב לאוניברסיטה, על פי משרד המשפטים. הוא גרם לאוניברסיטה להגיש בקשות החזר של מאות אלפי דולרים למחלקת האנרגיה ולקרן הלאומית למדע עבור הוצאות הקשורות למענק, קשר שעליו היה חייב לדווח.

הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר פדרלי, כמו גם קנס של 250,000 דולר בגין הונאה. בנוסף, הוא צפוי לעד 10 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר עבור כל אחת מסעיפי ההונאה בתוכנית, כך לפי משרד המשפטים.

חוקרי FBI סין ריגול הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד