י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש מרעב במדינות חלשות

המלחמה של פוטין: מחירי המזון בעולם עולים ב-13%

מחירי המזון ברחבי העולם הגיעו לשיא בחודש מרץ, לאחר שיצוא מרוסיה ואוקראינה, שתי מדינות המובילות בייצוא התבואה בעולם נמצאות במלחמה עקב פלישת פוטין לאוקראינה

אוכל: אילוסטרציה
אוכל: אילוסטרציה

האו"ם הודיע ביום שישי כי מדד מחירי המזון שלו זינק בכמעט 13% מפברואר עד מרץ, עם מחסור של חיטה, שעורה, תירס, שיבולת שועל ושמן חמניות בגלל המלחמה למעלה משישה שבועות באוקראינה. רוסיה ואוקראינה מהוות 30% ו-20% מהאספקה ​​העולמית של חיטה ותירס, בהתאמה.

ארגון המזון והחקלאות של האו"ם אמר שמחירי המזון עלולים לעלות עד 20%, מה שעלול לגרום לתת תזונה במדינות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ובמדינות עניות נוספות. "יש הידרדרות חדה בביטחון המזון והתזונה באזור", אמר סיב אוללו, חוקר בכיר באזורי מערב ומרכז אפריקה של ארגון המזון של האו"ם, והוסיף כי 6 מיליון ילדים סובלים מתת תזונה וכמעט 16 מיליון אנשים באזורים עירוניים. בסיכון של חוסר ביטחון תזונתי.

מדד מחירי הדגנים של הסוכנות של האו"ם עלה במרץ לשיא של 17% בעוד שמדד הנפט הצמחי שלה זינק לשיא של 23%. מדינות גדולות אחרות לייצור תבואה, כולל ארצות הברית, קנדה, צרפת, אוסטרליה וארגנטינה, מנסות להגביר את הייצור כדי להשלים את הפערים בשרשרת האספקה. רוסיה היא יצרנית גדולה של דשנים, המיוצרים באזור הים השחור, והאספקה ​​הזו גם אינה זמינה לחקלאים, ויביא לעליית מחירים.

או"ם מזון חיטה מלחמת אוקראינה רוסיה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד