ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי עשרות שנים

בגלל גשר הכהנים שפורק: האדמו"ר ביטל את נסיעתו למירון

הרבי מתולדות אברהם יצחק שמגיע מזה עשרות שנים בכל ט' ניסן לאתרא קדישא מירון, לרגל הילולת רבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, נמנע השנה לראשונה מלהגיע למירון עקב פירוק גשר הכהנים | בחסידות זועמים ומבטיחים כי הדבר לא יעבור בשתיקה וכי בכווונתם לדאוג לכך עד ל"ג בעומר

בגלל גשר הכהנים שפורק: האדמו"ר ביטל את נסיעתו למירון
הרבי מתולדות אברהם יצחק בציון האמרי חיים צילום: שוקי לרר

בימים שלפני חג הפסח נוהג האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לנסוע כמדי שנה כבר עשרות שנים, אל ציון התנא האלוקי רשב"י במירון לקראת חג הפסח, שם מתפלל שהחג יעבור בשלום.

מנהג זה נמשך כבר רבות בשנים, ובשנים האחרונות כבר נהיה מנהג שהרבי נוסע ביום ט' ניסן, שאז חל יום היארצייט של מורו ורבו הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, כפי הידוע לכל את הקשר החזק שיש לרבי מתולדות אברהם יצחק לרבו ומידי שנה בשנה נוסע לבני ברק ביום היארצייט, ואפילו שהרבי כהן ולא יכול להגיע עד לציון, אך נוסע ומתפלל בחלון קיר החומה של בית החיים ומשם צופה לתוך האוהל וציון רבו.

משם ממשיך הרבי עם החסידים לעבר מירון, שם מעתיר ומתפלל לישועתם של ישראל, אך השנה ביטל הרבי את הנסיעה למירון בעקבות זאת שהרבי כהן, ובשבועות האחרונים הרסו הרשויות את גשר הכוהנים שנבנה לפני שנים במיוחד בשביל הכוהנים במירון.

כזכור, לפני הרבה שנים נתגלו כמה מערות קבורה בצד העלייה לציון, מה שאוסר על הכהנים לעלות לציון, ועל אף שהיה מי שהתיר אז לכוהנים לעלות, אך כזכור הרבי אז ביקש להחמיר ורצה לעלות רק דרך כיפין על גבי כיפין, אז נבנה הגשר במיוחד לבקשת הרבי ע"י ארגון 'אתרא קדישא', ומי שעמד על הכספים לצורך הבניה היה הגאון רבי משה ברנסדרופר, גאב"ד היכל הוראה ומרבני החסידות, שהיה אז בין האוסרים לכוהנים לעלות והתיר רק ע"י כיפין.

לאחר הריסת הגשר בשבועות האחרונים החליט הרבי כי על אף התשוקה גדולה להגיע לרשב"י, רוצה הוא להמשיך להקפיד על טומאת כהנים במקום, ולא לסמוך על המקלים.

בחסידות מגנים את הרשויות שפרקו את הגשר לכהנים, מה שמונע יכולת להגיע לציון ע"פ ההלכה, ואומרים כי על הרשויות לראות לבנות משהו לפחות באופן זמני,

בחסידות מציינים כי בל"ג בעומר הדבר לא יעבור בשתיקה, ויראו בימים שלפני ההילולא כיצד ניתן להכשיר דרך לכוהנים להגיע לציון, ובפרט לאדמו"ר שגם הוא כהן, ומבהירים כי לא יוותרו על כך.

תולדות אברהם יצחק האמרי חיים מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד