כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת מתקפה רוסית

הרשויות הורו לעשרות אלפי משפחות ממזרח אוקראינה להימלט

עשרות אלפי אזרחים נסים על נפשם במזרח אוקראינה, לקראת מתקפה חדשה גדולה. המושל נתן הוראה למשפחות נואשות לנטוש את בתיהם

הרשויות הורו לעשרות אלפי משפחות ממזרח אוקראינה להימלט
פליטים מאוקראינה צילום: unsplash

אזעקות נשמעו אתמול (ראשון) בעיר לוהנסק במזרח אוקראינה, העיר שמופגזת על ידי הרוסים. המושל, סריי גאידאי, נתן הוראה למשפחות לנטוש את בתיהם. גאידאי אמר שכ-30% מ-400,000 תושבי האזור נשארו בערים ובכפרים באזור למרות שהתבקשו לעזוב. "רוסיה צוברת כוחות להתקפה ואנחנו רואים שמספר ההפגזות גדל", הזהיר.

המודיעין הבריטי פרסם כי הפעולות הרוסיות מתמקדות בחלקים הדרום-מזרחיים של המדינה, ומכוונות לדונבאס, מריופול ומיקולייב. ערים ששוכנות במזרח אוקראינה.

משלחת אוקראינית הזהירה השבוע גורמים אמריקאים בוושינגטון כי "חבילות הסיוע הביטחוני אינן מגיעות מהר מספיק למדינה הנצורה". אוקראינה מנסה למלא את המחסנים שלה עם נשק על רקע המודיעין של המערב כי הקרמלין מתכנן בקרוב שוב מערכה צבאית.

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה לרשת CNN כי האיחוד האירופי "חייב לעשות יותר למען אוקראינה בזמן שהיא נלחמת ברוסיה, כולל אספקה ​​צבאית ואפשרות הטלת סנקציות נוספות".

"אנחנו חייבים לספק נשק, נשק כדי שהעם האוקראיני יוכל להגן על עצמו. זה ממש דחוף עכשיו. הרבה נעשה אבל צריך לעשות יותר. אנחנו צריכים לתמוך בפליטים באוקראינה, אבל גם חשוב מאוד שאנחנו צריכים תמכו כלכלית באוקראינה", אמרה.

פון דר ליין ביקרה בבוצ'ה בשבוע שעבר כדי לחזות בתוצאות הפלישה של רוסיה ממקור ראשון.

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד