כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"חילול השם"

אותן האשמות כמו באוקראינה: לטביה על הכוונת של פוטין

משטרו של פוטין מיתג את לטביה כמדינה "ניאו-נאצית", מה שמזכיר אח איומי מוסקבה על אוקראינה לאחר שלטביה הפכה את ה-9 במאי ליום זיכרון לקורבנות התוקפנות הרוסית באוקראינה, ביום הזה ניצחו הרוסים רשמית את גרמניה הנאצית

אותן האשמות כמו באוקראינה: לטביה על הכוונת של פוטין
ריגה, לטביה צילום: Pixabay

הקרמלין כינה את לטביה מדינה "ניאו-נאצית", מה שמזכיר את דברי פוטין על אוקראינה רגע לפני הפלישה לשם ב-24 לפברואר. אז פוטין אמר כי באוקראינה יש ניאו נאצים וכי הוא החליט למגר אותם. אך נראה כי הפעם גם לטביה הרגיזה את פוטין.

לטביה העבירה הצעת חוק לציון 9 במאי כיום להנצחת קורבנות המלחמה האוקראינית. 9 במאי הוא אותו היום שבו מקיימת רוסיה את יום הניצחון השנתי בכיכר האדומה במוסקבה על גרמניה הנאצית.

משרד החוץ הרוסי כינה את יום ההנצחה של לטביה כ"חילול השם". חברי פרלמנט לטביים העבירו את החקיקה כדי למשוך תשומת לב ל"תוקפנות הצבאית של רוסיה". דגלי הלאום של לטביה יונפו לצד דגלי אוקראינה בכל בית מגורים ובנייני ממשלה.

על פי כלי תקשורת בתמיכת הקרמלין, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, כינתה את ההחלטה "ניסיון להשפיל את הקהילה דוברת הרוסית המתגוררת בלטביה, אשר מוקירה את זכר מעלליהם של גיבורים אנטי-פשיסטים".

היא הוסיפה: "ההחלטה המכוערת של חברי הפרלמנט הלטביים נתונה לגינוי חריף מצד כל הכוחות ההגיוניים לא רק ברוסיה, אלא בכל העולם, יחד עם זאת, מעשה החקיקה הזה אינו מפתיע, שכן המשטר השלטוני בלטביה ידוע זה מכבר בהעדפותיו הניאו-נאציות ובניסיונותיו לטייח את הזוועות של עושי גרמניה הנאצית".

בינתיים, הנשיא ולדימיר פוטין מקווה לנצח בשדה הקרב במזרח אוקראינה במהלך החודש הנוכחי כדי שיוכל לחגוג זאת במצעד יום הניצחון השנתי של רוסיה במוסקבה. גורמים רשמיים אמרו כי פוטין כביכול רוצה לנופף עם ניצחון עם המצעד בכיכר האדומה ב-9 במאי. סביר להניח שפוטין חושב שניצחון בשדה הקרב באזור דונבאס במזרח אוקראינה הוא ריאלי יותר מכיוון שיותר מהאוכלוסייה האוקראינית הקיימת שם פרו-רוסית.

ולדימיר פוטין לטביה מלחמת אוקראינה רוסיה ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד