כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הסתה פרועה"

שקד על דברי ח"כ עודה: "מקומו מחוץ לכנסת"

במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים לסרטון שפרסם אתמול ח"כ איימן עודה ובו קרא לכל השוטרים הערביים להניח את נשקם וכי הם בושה למשפחה, ראש הממשלה, שרת הפנים שקד ואפילו השר עמר בר-לב הוציאו הודעות גינוי לדברים המסיתים והחמורים שלו | חברי כנסת מהימין אף קראו ליועמ"ש לפתוח נגד עודה בחקירה 

שקד על דברי ח"כ עודה: "מקומו מחוץ לכנסת"
הרשימה המשותפת במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה היו שחשבו כי אולי יצליחו להגיע להסכמות עם הרשימה המשותפת, אולם לאחר התבטאות יו"ר הרשימה, איימן עודה, נראה כי שיתוף הפעולה רחוק מלהתקיים. שרת הפנים איילת שקד כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

כזכור, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, קרא אתמול (ראשון) לערביי ישראל, לא להתגייס לכוחות הביטחון, ולאלה שהתגייסו - לעזוב. עודה עמד הערב בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים ושידר בפייסבוק הצהרה שבה אמר: "בושה שכל צעיר או משפחתו יקבלו אם הוא יצטרף למה שמתכנה 'כוחות הביטחון', בפועל - כוחות הכיבוש. אלה שכאן, שפוגעים בעמנו, במשפחותינו, במי שהולך ורוצה להתפלל במסגד אל-אקצא".

עוד אמר ח"כ עודה: "‏עמדתנו ההיסטורית היא להיות עם עמנו המקופח למען סיום הכיבוש הפושע הזה, בכדי שתקום מדינת פלסטין ודגלי פלסטין ייתלו על חומות ירושלים כאן, אני קורא למשפחות ולצעירים שהתגייסו, השליכו את הנשק בפניהם ואמרו להם מקומנו לא איתכם".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו של ח"כ איימן עודה: "גאה בחיילים הערבים בצה״ל, בשוטרים הערבים במשטרת ישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה"

גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב גינה את דברי עודה: "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות. השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי ז"ל הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

השר מאיר כהן אמר לגל"צ: "מדובר באמירה מקוממת. אני מצפה ממנהיג בעת הזו להיות אחראי ולשקול את מילותיו. המשותפת היא לא חלק מהקואליציה. צר לי מאוד. אני מקווה שעודה יחזור בו. ואם אכן זו הייתה הסתה - יש לבדוק את זה".

חבר הכנסת אופיר כץ פנה במכתב ליועמ״שית עו״ד גלי בהרב-מיארה ולפרקליט המדינה עו״ד עמית איסמן, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח״כ איימן עודה, בעיצומו של גל טרור נבחר ציבור קורא לצאת נגד כוחות הביטחון שמגינים בגופם ובחייהם על האזרחים כותב כץ במכתבו. יש בכך משום קריאה ברורה לעידוד מעשי אלימות, לפגיעה בגופם ולמעשי טרור נוספים. יש בכך גם המרדה שעלולה להביא לשנאה ולאי נאמנות למדינה ולמשטרה וכן דבריו מיועדים לעודד מדנים ואיבה בין חלקי האוכלוסיה. להמרדה זו, הבאה מפי נבחר ציבור עלולות להיות השלכות הרות גורל על האוכלוסיה. על כן, אבקש ממך להורות על פתיחה בחקירה כנגד חבר הכנסת עודה בגין הסתה והמרדה.

 

איימן עודה איילת שקד גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד