כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למעלה ממאתיים ילדים מיוחדים

שבת הגדול בפ"ת: מאות משפחות החליפו כח

בסימן "נותנים כוח לגיבורי הכוח" שהו השבת למעלה ממאתיים ילדים - במסגרת ייחודית, מרתקת ומרגשת בעיר פתח תקווה, במסגרת שבתות הנופשונים שעורך ארגון "נותנים כח". צפו בתיעוד 

שבת הגדול בפ"ת: מאות משפחות החליפו כח
שבת הגדול של 'נותנים כח' בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה לקראת חג הפסח הממשמש ובא, עמלים בהנהלת ארגון "נותנים כח" על הפקת שבת הנופשון שמטרתה הנעלית הינה להקל מעל קושי ההורים המתמודדים עם גידול הילדים בעלי הצרכים המיוחדים במשך כל ימות השנה, ע"י  הוצאתם מביתם  ובמיוחד בשבת הסמוכה לפסח - שבת הגדול.

כאמור הנופשון הוא ייחודי וחסר תקדים עקב מספר הילדים הגדול, הילדים המגיעים לנופש כאשר לכל ילד מוצמדת מתנדבת המלווה ומכירה את הילד ואת צרכיו האישיים והרפואיים. התארגנות לוגיסטית בסדר גודל יוצא דופן לצורך הכנת המתחם לקליטת הילדים והמתנדבות.

בערב שבת כיבדו בנוכחותם בסיור מרגש במתחם, הרב הראשי הגאון רבי מיכה הלוי, והגאון רבי יקותיאל רוזנבאום שאף נשאו דברים נרגשים ובירכו את המתנדבות הרבות. כמו כן הגיעו למתחם מנהלת אגף הרווחה גב' חיה בנדק והגב' חני שוורץ מנהלת לשכת רה"ע.

הילדים והמתנדבות נהנו ושמחו בהרקדה תוססת באדיבותם של יענקי רובין ומוטי לייכטר שנרתמו לשמח את הילדים ולהיכנס לשבת בשמחה ובצהלה.

מנכ"ל הארגון הרב צביקה שלזינגר מציין שקיומו של פרויקט "שבת הגדול" כבר מסורת מזה עשור ומהווה מענה מושלם לעשרות משפחות שמקבלות יכולת להתארגן לחג הפסח ומעט אויר לנשימה מהעול הקשה של גידול הילד המיוחד. עיריית פ"ת בראשה מר רמי גרינברג שעומד לימין הארגון בשיתוף האגף לשירותים חברתיים והיחידה לתרבות חרדית, כמו כן תרומתם של עמך בית ישראל היקרים לפעילות נותנת לנו את היכולות להוציא פרויקטיים כאלו אל הפועל לשמחתם של מאות משפחות.

הרב ישראלוביץ מייסד הארגון: "התקציב ועלויות הענק אינם מהווים עילה כלשהי לחישוב של 'כן או לא' כאשר על השולחן עומדים ומתגלגלים אנחות ובקשות מרובות מצד ההורים והמשפחות, וההקלה העצומה ותשואות התודה המתקבלים מן ההורים הם הדלק העיקרי המניע אותנו לעמוד במשימה החשובה שנטלנו על עצמינו,

יו"ר הארגון הרב מושקביץ מוסיף "כי העיקר מבחינתם הינה השמחה והאושר הניבטים בפניהם של הילדים לאחר יום פעילות, וזה הדלק המניע את הכוחות לעשיית החסד המופלאה הזאת".

בראשות הצוות המסור עומדת הרבנית שטרנבוך שתחי' ובתה גב' אסתי ברקוביץ רכזת הארגון המתמסרות בלב ונפש לילדים אלו.

נציין שזהו חלק קטן מפעילות הארגון, המפעיל מועדונית יומיומית בפ"ת ומקיים קייטנות וימי פעילות לילדים המיוחדים בימי חופשה ובחול המועד. כמו כן בקיץ הקרוב יחנכו בארגון את הקמפוס הגדול והחדש בשכונת עמישב שיתן מענה משלים לכל פעילות הארגון עבור המשפחות המתמודדות.

בהנהלת הארגון מבקשים להעלות על נס את פעלו המבורך של רמי גרינברג ראש עיריית פ"ת ואיתו עמו מנהל היחידה לתרבות חרדית אבי פקטר ומנהלת אגף הרווחה גב' חיה בנדק על עזרתם הרבה לכל פעילות הארגון.

 

רמי גרינברג פתח תקווה הרב מיכה הלוי שבת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד