כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הציב אולטימטום

אורבך דרש מבנט למנוע הפעלת הרכבל בשבת

אתמול הודיעו במשרד התחבורה על תחילת הפעלת הרכבלית בחיפה, ולמרות התעקשותה של השרה מרב מיכאלי, הוחלט כי הרכבל לא יפעל בשבת, כנראה לדרישת ראש הממשלה כדי לספק את רצונו של ח"כ ניר אורבך

אורבך דרש מבנט למנוע הפעלת הרכבל בשבת
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) הציב אולטימטום בפני ראש הממשלה נפתלי בנט, ולפיו אם לא ימלאו אחר דרישותיו הוא יפרוש מהקואליציה או מהחיים הפוליטיים, מה שיסכן עוד יותר את ממשלתו של בנט.

הדרישות שפורסמו היו ביטול גזירת המעונות, כינוס מת"ע לאישור בנייה בהתנחלויות וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", הודיע אורבך בשבוע שעבר.

כבר באותו היום נועד חבר הכנסת ניר אורבך עם שר האוצר אביגדור ליברמן שהודיע על דחיית גזירת המעונות בשנה, ובלשכת שר הביטחון פועלים כדי לממש שאר הדרישות.

קדם לאולטימטום פגישה מתוחה מאוד בין אורבך לראש מפלגתו, ראש הממשלה, ניר אורבך, שטען כי התנהלות הממשלה מביאה אותו לקצה ולא מאפשרת לו להישאר בקואליציה, אורבך דורש לאמץ אג'נדה ימנית דתית.

אחד הטענות שהעלה חבר הכנסת ניר אורבך היה הפעלת רכבל בשבת בעיר חיפה, אורבך טען בפני ראש הממשלה כי אין טעם להפעיל מיזמים חדשים, לדבריו מילא מה שכבר פועל בשבת - פועל, אבל להפעיל תחבורה חדשה מביאה אותו לקצה ביכולת להשיאר בקואליציה.

באופן מפתיע, אתמול הודיעו במשרד התחבורה על תחילת הפעלת הרכבלית בחיפה, ולמרות התעקשותה של השרה מרב מיכאלי רק לפני כמה ימים, הוחלט כי הרכבל לא יפעל בשבת, כנראה לדרישת ראש הממשלה כדי לספק את רצונו של ח"כ ניר אורבך.

טרם ברור כיצד יפעל חבר הכנסת אורבך לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, הערכות מדברות כי בקרוב יותר לתחילת הכנס הוא יקבל החלטה.

ניר אורבך נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד