כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הכסף מתייקר

בנק ישראל העלה את הריבית ברבע אחוז

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להעלות היום את הריבית ברבע אחוז. עד כה שיעור הריבית במשק היה אפסי ועמד על 0.1%. "הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה עלו ומצויות בסביבת הגבול העליון של היעד"

בנק ישראל העלה את הריבית ברבע אחוז
אילוסטרציה צילום: unsplash

בנק ישראל החליט להעלות את הריבית ברבע אחוז, ל-0.35% וזאת בעקבות החלטה דומה בארה"ב. בדו"ח הוועדה המוניטרית נאמר כי "הפעילות הכלכלית במשק ממשיכה לתפקד באופן נאות. שוק העבודה איתן ושב לרמות דומות מאוד לאלו ששררו ערב משבר הקורונה".

עוד נאמר, כי: "האינפלציה בישראל עלתה בחודשים האחרונים, אך היא נמוכה משמעותית מהאינפלציה במרבית העולם. היא מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת ב-12 החודשים האחרונים על 3.5%. הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה עלו ומצויות בסביבת הגבול העליון של היעד".

האינפלציה בישראל עלתה בחודשים האחרונים, אך היא נמוכה משמעותית מהאינפלציה במרבית העולם. היא מצויה מעל הגבול העליון של היעד. במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת האינפלציה. לכן, הוועדה החליטה כי בשלו התנאים להתחיל בתהליך הדרגתי של העלאת הריבית. קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות. חטיבת המחקר עדכנה את התחזית המקרו-כלכלית ומעריכה שהתוצר יצמח בשנת 2022 בשיעור של 5.5%. בשנת 2023 התוצר צפוי לצמוח בשיעור של 4%.

ארגון פעמונים מפרסם כי עליית הריבית תשפיע על משקי הבית בכמה תחומים עיקריים: על הלוואות שנלקחו, לבעלי המשכנתאות וברכישות צרכניות.

למחזירי הלוואות בדקו את ההחזר החודשי החדש שתצטרכו להחזיר. הלוואות בריבית פריים או צמודות מדד יושפעו מעליית הריבית. לכן בדקו את תנאי ההלוואה ובעיקר את יכולת ההחזר שלכם. כמו כן שימו לב למחירים ברכישות חדשות. יתכן שמדובר בעליית מחירים יחסית נמוכה אך זה עדיין יהיה משמעותי אם לוקחים בחשבון את עליית המחירים בתחומים אחרים שהיה לאחרונה. בעלי משכנתאות, שימו לב לעלות החודשית החדשה. יתכן שכדאי לבדוק אפשרות למיחזור או שינוי המסלול או להקטין את תקופת ההחזר.

כלכלה ריבית בנק ישראל משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד