כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תמורת אזרחות וכסף

פקיד אפגאני לשעבר נעצר באיראן בגין גיוס לוחמים לאוקראינה

אתר אינטרנט המקורב לחוגי המודיעין של איראן אישר דיווחים לפיהם כוחות הביטחון עצרו בכיר מאפגניסטן לשעבר באשמת גיוס לוחמים לאוקראינה. בכליו נמצאו 300,000 דולרים

פקיד אפגאני לשעבר נעצר באיראן בגין גיוס לוחמים לאוקראינה
מוחמד האשים רייס צילום: Iran International

במאמר שפורסם באתר חדשות מקורב למשטר האיראני, נכתב כי מוחמד האשים רייס, המושל לשעבר של מחוז ג'וז'אן באפגניסטן, נעצר ב-19 במרץ במהלך ביקור באיראן בעקבות פגישה עם כמה פליטים אפגנים. אתר Mashregh News דיווח, כי רייס היה חבר קרוב של עבדול ראשיד דוסטום, מרשל לשעבר בצבא האפגני הלאומי, שהיה אויב של הטליבאן.

לטענת האיראנים, הוא גייס אפגנים באיראן מבלי לעדכן על כך מראש את הרשויות. הוא מונה למושל ג'וז'אן ונלחם נגד הטליבאן עד היום האחרון של נפילת ג'וז'אן לידי הטליבאן באוגוסט האחרון.

עם זאת, האתר הפרסי של ה'אינדיפנדנט' ציטט מקור אלמוני, לפיו רייס נעצר בטהרן משום שרצה לגייס לוחמים אפגנים המתגוררים באיראן ולשלוח אותם לאוקראינה כיחידה כדי להילחם נגד הרוסים. בדיווח נטען כי כוחות הביטחון האיראניים החרימו מרייס גם יותר מ-300,000 דולר, וציינו כי לא ברור אם הכסף הזה הוא כספו האישי או נועד לשמש למטרות אחרות. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

צילום: Iran International

לפי ה'אינדיפנדנט', רייס הבטיח לגולים האפגנים שהם יקבלו אזרחות אוקראינית בתום המלחמה, יחד עם סכום כסף נאה. "פגשתי אותו באיסטנבול לפני כמה ימים", אמר בעילום שם חברו של רייס, ל'אינדפנדנט' "הוא קנה כאן בית ורצה להישאר כאן, אבל אני לא יודע למה הוא נסע לאיראן".

עוד דווח, כי לאחר שנסע לטהרן מטורקיה עם כ-300,000 דולר, הוא נפגש עם מספר מהגרים אפגנים המתגוררים באיראן, במיוחד אלה מצפון אפגניסטן, והזמין אותם בתמורה לכסף לנסוע לאוקראינה כחלק מיחידה צבאית ולהילחם בהגנה על אוקראינה לצד כוחות זרים אחרים.

אפגניסטן איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד