י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
האוקראיני התחנן לקוריאנים

זלנסקי טוען: עשרות אלפי אזרחים נהרגו במריופול הנצורה

עשרות אלפי אוקראינים ככל הנראה נהרגו בהתקפה רוסית על מריופול, כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי בנאום מרחוק לפרלמנט של דרום קוריאה. "למרות זאת, הרוסים לא מפסיקים את ההתקפה שלהם" אמר

זלנסקי טוען: עשרות אלפי אזרחים נהרגו במריופול הנצורה
אילוסטרציה צילום: pixabay

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאם אתמול (שני) באמצעות הזום בפני הפרלמנט של דרום קוריאה ואמר כי הכוחות הרוסיים האטו את הפינוי מהעיר מריופול הנצורה בדרום-מזרח המדינה, שם נתונים האזרחים שנותרו - ללא אספקת מים, מזון ואנרגיה במשך שבועות. "מריופול נהרסה, יש עשרות אלפי הרוגים, אבל למרות זאת, הרוסים לא מפסיקים את ההתקפה שלהם", אמר זלנסקי.

אם דבריו נכונים מספר ההרוגים הזה יהיה ללא ספק המספר הגדול ביותר של הרוגים שדווח עד כה במקום אחד באוקראינה, שם ערים, עיירות וכפרים ספגו הפצצות בלתי פוסקות וגופות רבות, כולל של אזרחים, נראו ברחובות. "אנחנו צריכים מערכות הגנה אוויריות, מטוסים, טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים, מערכות ארטילריה ותחמושת. ויש לכם משהו שיכול להיות הכרחי עבורנו, יש לכם את זה, אתם יכולים לעזור לנו".

בתוך כך, אוקראינה הודיעה כי 19,500 חיילים רוסים נהרגו מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, לטענת אוקראינה, רוסיה איבדה 725 טנקים, 1,923 כלי רכב משוריינים, 154 מטוסים ו-137 מסוקים.

ביום שישי האחרון, הקרמלין הודה ב"הפסדים משמעותיים", אך לא ציין את המספר. בעוד נאט"ו מסרה ב-24 במרץ כי מוסקבה איבדה כ-15,000 חיילים באוקראינה.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד