י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הַמַּשְׁבִּיר לְכָל עַם הָאָרֶץ

ישראל וירדן יקימו מאגר מזון משותף לשעת חירום

יוזמה חדשה מתגבשת: ברקע המלחמה באוקראינה והשלכותיה הכלכליות, מלך ירדן, הציע לנשיא הרצוג בפגישתם ברבת עמון להקים מאגר רזרבות משותף של חיטה ומוצרי מזון. "מדובר בשיתוף פעולה חשוב מאוד למלך ירדן"

ישראל וירדן יקימו מאגר מזון משותף לשעת חירום
הנשיא הרצוג מתקבל בארמון בירדן צילום: חיים צח/ לע"מ

במהלך ביקורו של הנשיא הרצוג ברבת עמון לאחרונה, מלך ירדן העלה בפניו יוזמה תקדימית לשיתוף פעולה אזורי בנושא של ביטחון תזונתי. נושא שמאוד מטריד גם אותו וגם מנהיגי אחרים באזור בימים אלה. היוזמה של המלך שנמצאת בחיתוליה עוסקת בהקמת מאגר רזרבות משותף של מוצרי מזון וחיטה, שכל מדינה שנמצאת במצוקה תוכל להיעזר בו.

בין השאר הוזכרו ישראל, ירדן, מצרים וגם הפלסטינים כמי שייקחו חלק בשיתוף הפעולה המדובר. הרקע ליוזמה – ההשלכות הכלכליות של המלחמה הרוסית באוקראינה שפוגעת באספקת המזון והחיטה למדינות רבות, ובהן לא מעט מדינות ערביות שנסמכות במידה רבה על הייבוא מרוסיה ומאוקראינה. 

כאמור, מדובר ביוזמה ראשונית שהיתכנותה טרם ברורה וגם הדרך ליישמה. אך גורמים ערביים באזור המעורים בנושא אמרו לרועי קייס ב'כאן חדשות' כי: "מדובר בשיתוף פעולה חשוב מאוד למלך ירדן", ולכן הוא גם העלה את הנושא בפגישה עם נשיא המדינה, הרצוג, פגישה שהייתה משמעותית לקידום היחסים בין המדינות.

מבית הנשיא נמסר בתגובה על הפרסום כי אין בכוונתם להתייחס לתכנים שעולים בפגישות סגורות.

ירדן ישראל בוז'י הרצוג מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד