א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מכה גלים

צדיקי הדור קבעו: הברכה ההיסטורית של מרן שר התורה קיימת גם לאחר פטירתו

ימים לפני חג הפסח יוצאים שלושה מצדיקי הדור וקובעים בהחלטת בית דין כי ברכתו ההיסטורית של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי קיימת גם לאחר פטירתו • הברכה מכה גלים והמונים רוצים לזכות בה • היו גם אתם מאלה שיחגגו את חג המצות בהרחבה

צדיקי הדור קבעו: הברכה ההיסטורית של מרן שר התורה קיימת גם לאחר פטירתו
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

ערב פסח, המוני בתים מחכים ל'קמחא דפסחא'. המצב הקשה במשק, היוקר המאמיר, הגזרות הכלכליות – כל אלו לא נעשים קלים יותר, עם הזמן. להיפך. בבתים רבים מורגשת מצוקה קיומית כל השנה, וערב פסח מעלה את מפלס המתח והחרדה בכל כך הרבה משפחות.

לחצו כאן לסיוע עבור המשפחות ותזכו בברכה ההיסטורית>>>


ב
רכת הגר"ח • באדיבות המצלם

התקציב של קמחא דפסחא לשנת תשפ"ב שהוחלט בקופת העיר - עומד על 32 מיליון ש"ח. שלושים ושתיים מליוני שקלים שצריכים לגייס עד פסח – ורשכבה"ג מרן שר התורה רבנו הגר"ח קנייבסקי זצוקללה"ה איננו.

באדר תשע"ח, כתב רשכבה"ג מרן רבינו זצוק"ל לקופת העיר: "התורמים ר"נ ₪ לקימחא דפיסחא לקופת העיר יזכו לחוג את חג המצות בהרחבה ובנקל ברו"ג". הברכה הכתה גלים, ורבבות תורמים תרמו, וזכו. אחרי פורים תשע"ט, תש"פ ותשפ"א, עלו גבאי קופת העיר למעונו של מרן זצוקללה"ה, ומרן שר התורה זצ"ל אישר מידי שנה לפרסם שוב את מכתבו ואת ברכתו- גזירת מלך, שאינה חוזרת ריקם.

ומה יהיה כעת? גבאי הקופה רצו לעלות לביתו של מרן זצ"ל מיד אחרי פורים - אבל תמורת זאת הגיעו, יחד עם כל בית ישראל, ללוותו למנוחת עולמים, אבלים וכואבים ביחד עם כל בית ישראל את השריפה אשר שרף ד'.

כעת, רגע לפני חג הפסח, שלושה מגדולי הדור שליט"א, שהיו מקורבים לרשכבה"ג מרן שר התורה זצוקללה"ה ולקופת העיר כל הזמן. שלושה שיודעים מקרוב הן את פעילותה של קופת העיר, והן את גודל המצוקה של הנזקקים. שלושה שהם כמו בית דין, שיכולים לקבוע דברים בבית דין של מטה, ולהפעיל בשמיים את בית הדין של מעלה, שיסכים עם דבריהם קבעו כי ברכתו של מרן זיע"א קיימת גם השנה לאלה שייסעו בידי קופת העיר להגיע לסכום הנדרש.

מדובר במרן רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, גיסו ותלמידו המובהק של רשכבה"ג שר התורה זצ"ל , שאין כמותו יודע את נפש העם, את צרכיו המרובים ואת דעתו הקצרה. מרן רבי שמעון גלאי שליט"א, עמוד התפילה בדורנו, ומרן רבי שרגא שטינמן שליט"א, חתנו של רשכבה"ג זצ"ל, הממשיך ללוות את קופת העיר מאז פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

שלושה שהתרוממו עכשו, כשקופת העיר איבדה את ראשה. שלושה שנזעקו עכשו, לבל יפחת מהתרומות אפילו לא סכום מצער, שלושה שיודעים את הקריטיות של התרומות האלה, של קמחא דפסחא, שלושה שקבעו פה אחד כי כוחו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו הגר"ח קנייבסקי זצוקללה"ה במותו – גדול יותר מאשר היה בחייו, ותפילותיו למעלה לא ימעטו מהכוח שהיה להן למטה, והוראותיו בעינן עומדות, וכל מי שזקוק לישועה – שימשיך לעשות כמו שעשה בחייו של מרן זצ"ל, שיתרום לקופת העיר ויוושע.

שלושה שהסכימו לקחת על עצמם את המשימה הענקית הזאת, את האחריות הכבדה הזאת, את השטר העצום הזה: להבטיח לבית ישראל שכל מה שהיה בחיים חיותו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו הגר"ח קנייבסקי זצוקללה"ה ימשיך להיות הלאה, גם לאחר פטירתו.

מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א כתב במכתב נדיר כי, "דברי מרן שר התורה שרירים וקיימים גם כשעלה למרומים". מרן הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א כותב על בסיס מכתבו של מרן זצ"ל בעצמו: "ברכתו של אותו צדיק תמשיך ותתקיים בעזרת השם, וגדולים צדיקים במיתתן". ומרן הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א כותב בפרוש: "מה שעושה הצדיק בחייו – עושה בפטירתו הרבה יותר, ויהיה מרן זצוק"ל מליץ יושר על כל התורמים והמסייעים, וברכתו תחול על כולם שיזכו לחוג את חג המצות בשמחה וברוב נחת".

שלושת ההכרעות האלה, כאחד, הם פסק דין שניתן בבית דין של מטה, וכוחו עצום גם בבית הדין של מעלה. ברכותיו של רשכבה"ג מרן שה"ת רבנו הגר"ח קנייבסקי זצוקללה"ה יתקיימו, תפילותיו שם יגברו על תפילותיו מכאן, זכותו תעמוד לנו ותגן עלינו כפי שהיתה. גם קופת העיר וגם אתם נדרשים עכשו למאמץ מיוחד – וכולנו נעמוד בו, בעזרת השם, כדי שמערכת הקמחא דפסחא של קופת העיר תפעל כמו שצריך, במהירות וביעילות, בנקיות ובשקיפות, באהבה וברצון לפני אדון הכל.

כי גם השנה חופפת עלינו ברכת מרן זצ"ל ממעל - שכל התורמים סך 250 ש"ח יזכו לחוג את חג המצות בהרחבה ובנקל ברו"ג. כעת ממש זה הרגע שלנו להירתם למען אותם רבבות משפחות שאין להם מאומה לצרכי החג ובתמורה נזכה לברכתו ההיסטורית של מרן שר התורה ע״י נזכה לחוג את חג המצות בהרחבה ובנקל ברוחניות ובגשמיות. הקליקו כאן ותזכו לברכה ההיסטורית.

לחצו כאן לסיוע עבור המשפחות ותזכו בברכה ההיסטורית>>>

קופת העיר הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד