כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין צורך בשינוי חקיקה

מבקר המדינה מציג: הכלי הפשוט להתמודד עם הטרור

מבקר המדינה אנגלמן נאם הבוקר במכללה למינהל והתייחס לכלים העומדים לרשות המדינה במלחמתה בטרור: "להפעיל תביעות אזרחיות נגד המחבלים, כולל קיזוז כספים מהרש"פ. זהו כלי אפקטיבי שהמדינה לא משתמשת בו"

מבקר המדינה מציג: הכלי הפשוט להתמודד עם הטרור
מתניהו אנגלמן צילום: דוד כהן, פלאש 90

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, התייחס הבוקר (שלישי) בהרצאה בפקולטה למשפטים של המסלול האקדמי המכללה למינהל לפעילות הממשלה נגד המחבלים בצילו של גל הטרור, והבהיר כי על פי דו"ח שפורסם על ידי משרדו לאחרונה, עולה כי ישנו "כלי אחד פשוט" להתמודדות נגד הטרור – הגשת תביעות אזרחיות כלפי מחבלים, כאשר הכספים יקוזזו מהרשות הפלסטינית.

לדבריו, בדוח שפרסם משרדו לפני מספר חודשים הגיעו למסקנה שישנו כלי אחד פשוט ואפקטיבי שמדינת ישראל לא משתמשת בו במאבק נגד הטרור: הגשת תביעות אזרחיות כלפי מחבלים, בין אם הם תושבי מדינת ישראל ובין אם הם פלסטינים. במקרה כזה ניתן לעשות זאת באמצעות קיזוז כספים מהרשות הפלסטינית. המחבלים צריכים להבין שהטרור לא משתלם, גם כלכלית.

האבסורד הוא בלתי נתפס כשבשנת 2019 שילם המוסד לביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה כ- 540 מלש"ח, אך בשנים 2018- 2019 המדינה כלל לא הגישה תביעות אזרחיות כלפי המחבלים.

עוד הוסיף אנגלמן כי בקרוב יפרסם דוח על מבצע 'שומר החומות'. לדבריו "מלבד הפגיעות בנפש, בפרעות במאי 2021 הייתה פגיעה קשה ברכוש והמשרד יבדוק את המימוש של כלי האכיפה האזרחי". המסקנה כי "התפרעויות אלו ופיגועי הטרור של השבועות האחרונים ממחישים את הצורך באכיפה האזרחית.

לסיום קרא אנגלמן לשר המשפטים וליועצת המשפטית לממשלה - להפעיל את כלי האכיפה האזרחית כשמציין כי לא נדרשים שינויי חקיקה. "צריך רק להחליט שאוכפים, ולאכוף. הדבר חיוני גם לעשיית צדק וגם למלחמה בטרור". סיים אנגלמן.

 

מחבלים הרשות הפלסטינית כספים תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד