כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ציון דרך עצוב

מאז תחילת התפרצות נגיף הקורונה: חצי מיליארד מקרי תחלואה ברחבי העולם

היום צפוי להירשם ציון דרך נוסף במגפה העולמית כאשר חצי מיליארד בני אדם אומתו לנגיף הקורונה מאז התפרצות המגפה. 2.6 בתוכם מתו. כל הנתונים

בדיקות קורונה: אילוסטרציה
בדיקות קורונה: אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מספר מקרי התחלואה בקורונה ברחבי העולם צפוי לחצות היום (שלישי) את רף ה-500 מיליון, לאחר שאתמול הגיע ליותר מ-499 מיליון, ובשעות אחר הצהרים אתמול חסרו לו כ-750 אלף מקרים בלבד כדי להגיע ל־500 מיליון.

מספר מקרי התמותה כתוצאה מחצי מיליארד מקרי התחלואה, הגיע ליותר מ-2.6 מיליון, ומדובר במספר לא סופי, משום שחלק מהחולים שנדבקו בימים האחרונים עלולים למות ממחלתם, ולהגדיל במעט את נתוני התמותה. כמו כן, מבין 500 מיליון מקרי התחלואה, קרוב ל-449 מיליון כבר החלימו ממחלת הקורונה, ומספר עומד על כ-44 אלף. בתחילת השבוע חצו בישראל את ה-4 מיליון נדבקים.

ארה"ב היא המדינה עם מספר מקרי התחלואה המדווחים הגבוה ביותר בעולם בפער ניכר לעומת כל המדינות האחרות, כשבשטחה דווחו עד כה 82 מיליון מקרי תחלואה בקורונה. הבאה בתור היא הודו עם 43 מיליון, ואחריה ברזיל עם 30 מיליון. בצרפת דווחו כמעט 27 מיליון מקרים, בגרמניה למעלה מ-22 מיליון, בבריטניה 21 מיליון וחצי, וברוסיה 18 מיליון. דרום קוריאה, טורקיה ואיטליה דיווחו כל אחת על כ-15 מיליון מקרים, ספרד דיווחה על 11 מיליון, ואילו וייטנאם דיווחה על עשרה מיליון חולי קורונה בשטחה.

לפי הדירוג של worldometers ישראל ממוקמת במקום ה-24 בעולם בדירוג לפי מספר מקרי התחלואה, עם כ-4 מיליון מקרי תחלואה עד כה. לעומת זאת, בדירוג של מספר מקרי התמותה ממוקמת ישראל במקום ה-61 עם 10,584 מקרי תמותה. יודגש שהמספרים מתייחסים רק למקרים המדווחים על ידי המדינה ככאלו שאובחנו באופן ודאי כחולי קורונה, כך שסביר להניח שמספר המקרים במדינות רבות גבוה הרבה יותר מהמדווח, בגלל חוסר ספיקה של מערכות הבריאות וחוסר יכולת לבדוק את כל החולים ולאבחן אותם כחיוביים לנגיף.

קורונה מספרים חולי קורונה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד