י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא רצוי באוקראינה

זלנסקי סרב לפגוש את נשיא גרמניה שטיינמאייר

ה'בילד' הגרמני מדווח על "מהומה ענקית" בעקבות ביקור מתוכנן של הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר באוקראינה, על פי הדיווח מחוגי הממשל האוקראיני, שטיינמאייר תכנן ביקור במדינה, אך זלנסקי אמר לו שהוא לא מעוניין לפגוש אותו

זלנסקי סרב לפגוש את נשיא גרמניה שטיינמאייר
נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

נשיא גרמניה לא רצוי באוקראינה: הנשיא זלנסקי הודיע לגרמנים כי הוא מוותר על ביקור של הנשיא הגרמני. זלנסקי זועם על גרמניה שלדעתו לא עושה מספיק כדי לעזור לאוקראינים מול פוטין.

בגרמניה דווח, כי "הנשיא לא רצוי שם", וזאת לנוכח מתקפה רוסית גדולה שצפויה במזרח אוקראינה, הקריאות של הנשיא זלנסקי לנשק כבד מתגברות - אך גם הקולות בגרמניה למסור אותם מתגברות.

על פי הדיווח בגרמניה, הנסיעה המתוכננת של הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר לקייב בוטלה כי הוא לא רצוי שם. בימים האחרונים, נשיא פולין אנדז'יי דודה הציע לו לנסוע לבירת אוקראינה יחד עם ראשי המדינות של המדינות הבלטיות ליטא, לטביה ואסטוניה, "כדי לשלוח סימן חזק לסולידריות אירופאית משותפת עם אוקראינה". כך אמר שטיינמאייר במהלך ביקורו בוורשה. "הייתי מוכן לזה. אבל כנראה - ואני חייב להכיר בכך, אני לא רצוי בקייב".

במהלך ביקורו בפולין הזהיר הנשיא הפדרלי פרנק-וולטר שטיינמאייר מפני נורמליזציה של היחסים עם רוסיה: "לדעתי דבר אחד ברור: לא יכולה להיות חזרה לשגרה עם רוסיה תחת פוטין", הדגיש שטיינמאייר בהתייחסו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "פשעי המלחמה הרוסים באוקראינה הפכו גלויים לעולם", אמר הנשיא הגרמני. "פשעים אלה יצטרכו להיות מתועדים, והעבריינים והאחראים הפוליטיים יצטרכו להיות אחראים".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא גרמניה ולדימיר זלנסקי פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד