כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקש לקבל היתר אישי

למרות הכללים: לפיד יקבל תמלוגים מתקופת היותו עיתונאי

"בשים לב לכך שמדובר בספרים אשר נכתבו ופורסמו לפני שהשר מונה לשר": שר החוץ לפיד קיבל היתר מוועדת ההיתרים לקבל תמלוגים מספרים שכתב בהיותו עיתונאי וסופר, בסכום של עד עשרות אלפי שקלים בשנה. זאת, למרות כללים שקבעה הוועדה לפיהם הוחלט כי "שר לא יקבל שכר או טובת הנאה, זולת שכרו שמשלמת לו המדינה"

למרות הכללים: לפיד יקבל תמלוגים מתקופת היותו עיתונאי
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד קיבל היתר מוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לקבל אל חשבון הבנק שלו תמלוגים מספרים שכתב בהיותו עיתונאי, סופר ואיש תקשורת, בסכום של עד עשרות אלפי שקלים בשנה. זאת, למרות כללים שקבעה הוועדה לפיהם הוחלט כי "שר לא יקבל שכר או טובת הנאה, זולת שכרו שמשלמת לו המדינה".

על פי הדיווח ב'מקור ראשון', בחודש בנובמבר האחרון פנה לפיד אל ועדת ההיתרים בבקשה לקבל היתר אישי מן הוועדה תחת סעיף של "אי קיום כלל מהכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים". בכדי שיותר לו להמשיך ולקבל לידיו תמלוגים מספרים שכתב טרם כהונתו כשר, בסכום של עד 25 אלף שקלים בשנה.

לפיד כתב במהלך חייו 12 ספרים שעומדים למכירה ונמכרים עד היום ברשתות.

כאמור, הבקשה נדרשת לאור כללים שקבעה הוועדה ובהם - שר לא יעסוק, תמורת תשלום, בהשמעת נאומים או הרצאות, בכתיבת מאמרים או בפעילות ספרותית, אלא באישור ועדת ההיתרים.

מהוועדה נמסר בתגובה כי "לאחר שעיינה בבקשה, שמעה את הסבריו של בא כוח השר, וכן את עמדתו של מבקר המדינה בהתאם לכלל, ובשים לב לכך שמדובר בספרים אשר נכתבו ופורסמו לפני שהשר מונה לשר, מחליטה הוועדה במסגרת סמכותה להיעתר לבקשה למתן היתר אישי לשר להמשיך ולקבל התמלוגים בעד ספריו, עד לסך של 25 אלף שקלים בשנה". הובהר לעורך דינו של לפיד כי "ככל שהסכום שיתקבל בפועל יהיה גבוה יותר, יהא על השר להגיש בקשה נוספת לוועדת ההיתרים". ובכל מקרה על השר לדווח למבקר המדינה על כל סכום של תמלוגים שיקבל כאמור במסגרת הדיווח השנתי.

יאיר לפיד מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד